عهد التمیمی، دختر مبارز فلسطینی می‌گوید اگر سفرش به ایران موجب زندانی شدن او شود بازهم از چنین کاری واهمه نخواهد داشت . وی چندی پیش وقتی قصد داشت به اروپا و بعد به ایران سفر کند ممنوع‌الخروج شد و مقامات صهیونیستی به او و اعضای خانواده‌اش اجازه ندادند اراضی اشغالی را ترک کنند .
کد خبر: ۱۱۶۴۷۲۰

دیروز عهد التمیمی در مصاحبهای با شبکه روسیا الیوم که متن آن را پرستیوی به فارسی برگرداند، گفت: من بخوبی مطلع هستم که سفر به ایران چه عواقبی بهدنبال خواهد داشت. احتمال دارد دوباره مرا به زندان بازگردانند اما هرگز زندان ما را نمیترساند. گرچه شرایط در زندان سخت است اما نمیتواند مانع و سدی در برابر ما باشد.

عهد التمیمی که بهدلیل مبارزه سرسختانهاش با سربازان صهیونیستی به نمادی از مقاومت فلسطین تبدیل شده هفته گذشته قصد داشت ضمن سفر به کشورهای اردن، فرانسه، اسپانیا سفری نیز به ایران داشته باشد و در مراسمی که به همت معاونت برونمرزی صداوسیما برای تجلیل از او در دست تدارک بود، شرکت کند . قرار بود التمیمی در این مراسح درباره مقاومت فلسطینیان و تجربه شخصی خود در دوران اسارتش در زندانهای اسرائیل سخنرانی کند، اما رژیم صهیونیستی از این سفر ممانعت به عمل آورد و وی و خانوادهاش را ممنوعالخروج کرد.

او در مصاحبه با روسیا الیوم گفت اسرائیلیها مانع خروج وی، پدر و مادر و همچنین یکی از برادرانش شدند و این مساله نشان میدهد رژیم صهیونیستی نمیخواهد صدای مردم فلسطین به گوش جهانیان برسد. این اتفاق یکبار دیگر پرده از چهره واقعی این رژیم برداشت. این دختر مبارز و شجاع فلسطینی در پاسخ به سوالی درخصوص نظرش درباره ویدئویی که در آن از سید حسن نصرا...، دبیرکل حزبا... لبنان تشکر کرد، گفت: به هر شخصی که از فلسطین دفاع و حمایت کند و در برابر اسرائیل بایستد، احترام میگذارم.

عهد التمیمی 10 دسامبر 2017 در حالی که تلاش میکرد جلوی ورود نظامیان صهیونیست به منزلشان در روستای نبیصالح (غربراما...) را بگیرد همراه مادرش بازداشت و در 21مارس 2018 به هشت ماه زندان محکوم شد، او در 29 جولای 2018 پس از تحمل حبس آزاد شد و در حکم آزادیاش هیچ بندی مبنی بر ممنوعالسفر بودن نیامده بود.

باسم التمیمی، پدر این دختر نوجوان از نگرانی و ترس رژیم صهیونیستی برای اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی در صورت صحبتهای دخترش درجمع این کشورها گفته و اضافه میکند: با توجه به بدل شدن دخترم، به سفیر جهانی انسانیت در شرایط فعلی، آنها نگران نزدیک شدن او به ایران یا هر کشور دیگری هستند که مخالف اسرائیل باشد؛ زیرا از هم صدایی مخالفان خود و اتحاد رای و نظر آنان بسیار میهراسند. در واقع همفکریها واتحاد مخالفان رژیم صهیونیستی و استکبار آمریکایی باعث به تعویق افتادن واخلال در نقشههای آنان برای تجزیه منطقه و اجرای نقشههای صهیونیستی آنهاست. به گفته باسم التمیمی، اسرائیلیها همواره سعی دارند چهره ما و همگی مخالفان خود را به عنوان آشوبگر و مخل نظم منطقه و جهان جلوه دهند. در نتیجه نزدیکی ما و مخالفانشان و ابلاغ پیامها و دیدگاههای حقیقی که داریم در واقع نقشههای آنان را نقش برآب می‌‌کند و هنگامی که ما آنها را خشمگین و مانع فعالیتهای خودمان میبینیم در واقع پی میبریم مسیر درستی پیمودهایم. پدر این نوجوان فلسطینی امیدوار است این مشکل را از طریق مراجع بینالمللی حل کند. او تاکید دارد: به ایران یا هر کشور دیگری که ما را دعوت کند و خواستار رساندن پیام مقاومت به گوش جهانیان باشد، سفر خواهیم کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها