مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به این‌که دریاچه ارومیه ۳۵۰ میلیون متر مکعب حقابه از وزارت نیرو طلب دارد، گفت: اگر در فصل پاییز این حقابه تامین شود، در افزایش تراز دریاچه ارومیه موثر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۹۲

به گزارش ایسنا، مسعود تجریشی افزود: امسال با وجود بارشهای خوب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، میزان روانآبها کمبوده و آب زیادی وارد دریاچه ارومیه نشد.

وی ادامه داد: امسال تعداد بارشها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بالا بود، اما بارشها عمدتا کمتر از ده میلیمتر و بارش غیرموثر بود که تبدیل به روانآب نشد. از سوی دیگر عمده بارشها در ماههای فروردین و اردیبهشت اتفاق افتاد، زمانی که گیاهان رشد کرده بودند و بخشی از بارش و رطوبت حاصل از آن از طریق این گیاهان جذب شد.

مدیر دفتر برنامهریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه عمده بارشهای امسال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بالادشت بوده است، عنوان کرد: بررسیهای علمی نشان میدهد با توجه به تغییر صورت گرفته در رطوبت خاک در بالادست حوضه، بیشتر بارشها در بخش بالادست بوده و بارش کمتری نصیب حاشیه دریاچه ارومیه که در پایین دست حوضه قرار دارد، شده است.

وی تصریح کرد: قرار ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو این بود که در صورت کمبود آب، ۵۰ درصد از سهم کشاورزی و ۵۰درصد از سهم دریاچه ارومیه کم شود و آب مازاد به دریاچه ارومیه اختصاص یابد. با وجود این هنوز حقابه دریاچه ارومیه به طور کامل داده نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها