آیین رونمایی از پایگاه‌های مذهبی ایرانصدا با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم‌مقام سازمان صدا و سیما، مهندس قدیمی معاون فضای مجازی سازمان صدا و سیما، مدیران ارشد معاونت صدا و ذاکران اهل بیت، دیروز در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد و معاون صدای رسانه ملی از رونمایی چهار پایگاه جامع در معاونت صدا و در دستور قرار گرفتن رونمایی هشت پایگاه دیگر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۱۱

دست پر برای محرم امسال

به گزارش روابط‌عمومی معاونت صدا، دکتر حمید شاه‌آبادی در آیین رونمایی از پایگاه‌های جامع دعا، نغمه‌های مذهبی و سخنرانی گفت: امروز از دو پایگاه جامع رونمایی می‌کنیم دو دستاورد ارزشمندی که با ماه‌ها تلاش بی‌وقفه به ثمر نشسته است.

وی افزود: رادیو باید قدرت انتخاب را بیش از پیش به شنوندگانش دهد و این پایگاه‌ها از جمله انتخاب‌هایی است که معاونت صدا برای مخاطبانش فراهم کرده است.

وی ادامه داد: پیش از این پایگاه جامع کتاب گویا رونمایی شد که اکنون به صورت میانگین روزانه ۴۰ دقیقه شنیده می‌شود. پایگاه جامع قرآنی هم دیگر پایگاه موفق ما بوده است.

شاه‌آبادی گفت: در دستور کار معاونت صدا، احداث هشت پایگاه در نظر گرفته شده که تاکنون از چهار عدد آن رونمایی شده است. ما سخنرانی‌های ارزشمندی داریم که در دسترس بودن آن می‌تواند به ماندگاری پیام کمک کند. بسیاری از اتفاقات مهم جامعه ما بر اثر سخنرانی‌های تاثیرگذار شکل گرفته است. مداحی‌های تاثیرگذار هم از دیگر گنجینه‌های ماست که در این پایگاه‌ها قابل دریافت است.

وی افزود: از دست‌اندرکاران رادیو تشکر می‌کنم؛ زیرا به همت آنها امسال دست پر به استقبال ماه محرم میرویم.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم‌مقام سازمان صدا و سیما نیز افتتاح دو پایگاه جامع دعا و ادعیه و همچنین پایگاه سخنرانی را از ضرورت‌های صدا‌و‌سیما جهت استفاده از ظرفیت رسانه برای تبیین واقعیت عزاداری بدون آسیب محرم دانست.

وی با بیان این‌که حادثه عاشورا متن و عین زندگی است، تصریح کرد: با این حادثه معنا و مفهوم دیگری به زندگی بخشیده شده و کاروان بشریت را به سر‌منزل مقصود بیش از پیش هدایت و راهنمایی کرده است. حادثه عاشورا در ذات خود دریای خروشانی از عواطف و احساسات است که سهم بالایی برای ترقی و سعادت انسان از خود به جای می‌گذارد. در حادثه عاشورا استدلال همراه با عاطفه وجود دارد که هیچ‌کدام جای یکدیگر را نمی‌گیرد.

عزاداری بدون آسیب

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با بیان این‌که در تاریخ اسلام حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) به صفت ثارا... معروف است، تصریح کرد: یا ثارا... و ابن ثاره اشاره‌ای است به این نکته که اگر این خون در کالبد بشریت ساری و جاری باشد، سعادت دنیا و آخرت تضمین خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان صدا و سیما ادامه داد: حادثه عاشورا نقطه عطف تاریخی قبل و بعد از عاشوراست که از ظرفیت بالایی برخوردار است. لذا شعرا، سخنرانان و مداحان هر چه بگویند، گویی ناگفته‌های فراوانی وجود دارد که باید باز بگویند.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه رسانه‌ها از پشتوانه عظیم فرهنگی برخوردار باشند، وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام می‌دهند. اگر عاشورا، این ذخیره عظیم فرهنگی از رسانه ساری و جاری شود، تاثیر بسزایی در رفتار و منش افراد خواهد داشت. به تعبیر شهید مطهری حادثه عاشورا سرود انسانیت است.

قائم‌مقام سازمان صدا و سیما در نقل قول حادثه عاشورا تصریح کرد: این حادثه آن‌گونه که هست باید بیان شود و نه کم، نه زیاد. اگر هنرمندان و دست‌اندرکاران رسانه ملی بتوانند عین حادثه را بخوبی بیان کنند، به یکی از وظایف بزرگ رسانه‌ای خود عمل کرده‌اند.

مهدی شاملو مدیرکل فضای مجازی رادیو نیز در این آیین گفت: در پایگاه‌های جامع دعا، نغمه‌های مذهبی و سخنرانی، بانک بزرگی از مدیحه‌ها و مرثیه‌ها وجود دارد و مخاطبین از همین الان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که محتوای سالم و بدون انحرافی ارائه دهیم. گنجینه‌ای از سخنرانی‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم و ترجمه و خوانش دعاها به زبان فارسی توسط گویندگان برتر از اقداماتی است که انجام شده است.

در پایان این مراسم از ذاکران اهل بیت حاج علی انسانی، حاج مهدی پورآصفی، حاج ماشاء‌ا... عابدی‌فرد، حاج احمد آقای چینی، حاج اکبر بازوبند، آقا سیداحمد صالح خوانساری، حاج‌محسن طاهری، علی‌رضا قزوه و حاج‌محسن فرهمند از شعرای انقلاب و چهره‌های ماندگار تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها