یادواره 142 شهید بخش کومله شهرستان لنگرود، با حضور پرشور مردم و مسئولان این شهرستان و با سخنرانی رئیس رسانه ملی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۲۹۷

به گزارش روابط عمومی صداوسیما دکتر علی عسکری در این مراسم با پاسداشت نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: از برگزارکنندگان این مراسم برای بزرگداشت شهدای بخش کومله که بخش بسیار مهمی است، تشکر و قدردانی میکنم. بیتردید، شهدا زنده هستند و ما را نظاره میکنند و خداوند این موضوع را در قرآن کریم تصریح کرده است. دکتر علیعسکری افزود: زندهنگهداشتن یاد شهدا بسیار بااهمیت است. رهبر معظم انقلاب فرمودهاند فضیلت زنده نگاهداشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست. اما چگونه باید یاد شهید را زنده نگه داریم؟ این مسیر مراتبی دارد. ابتدا باید یاد شهیدان را در قلب زندگی و فکر خودمان زنده نگه داریم.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه تصریح کرد: شهدا قدرت تشخیص و توانایی بالا در دشمنشناسی داشتند و موضوع دشمنشناسی امروز پدیده بسیار مهمی است چراکه دشمنان برای رسیدن به اهداف خود با فریبکاری و نیرنگ با ما برخورد میکند. شهدا دارای شجاعت و قدرت تصمیمگیری بودند و در بزنگاه به سمت ایثار و فداکاری رفتند و جان خود در راه خدا نثار کردند. آنها بیادعا بودند و خود را بدهکار خدا و خلق خدا میدانستند و از انقلاب طلبکار نبودند. دکتر علی عسکری درباره دیگر خصایص و ویژگیهای شهدا گفت: شهدا همواره مصالح نظام و مردم را بر مصلحتهای شخصی خود ترجیح میدادند و امروز هر چه توفیق نصیب این نظام و انقلاب شده است، از تلاش و مجاهدت شهدا و ایثارگران و انسانهایی است که سیره و سلوک شهدا را دنبال میکنند. این افراد در هر پستی باشند کارها بهدرستی پیش میرود و ما امیدواریم دنبالهرو راستین راه و سلوک شهدا باشیم. وی در ادامه درباره جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم نیز گفت: دشمن قصد داشت از طریق داعش زندگی و امنیت ما را از بین ببرد که با کمک شهدای مدافع حرم و رزمندگانی که هر کدام یک شهید زنده هستند از این کار جلوگیری شد. دشمن با این نقشه میخواست از غرب و شرق جمهوری اسلامی ایران را منکوب کند ولی نقشههایشان نقش بر آب شد و سرکوب شدند.

رئیس رسانه ملی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر دشمن، تحمیل جنگ اقتصادی است که با اعمال تحریم از سوی آمریکا آغاز شده است و در کنار آن، مشغول ایجاد عملیات روانی هستند که محور اصلی جنگ اقتصادی بهشمار میرود.

دکتر علیعسکری با بیان اینکه این هجمه اقتصادی نیز فرصتی برای کشوراست، گفت: ما در این مقطع فهمیدیم باید از واردات بیرویه جلوگیری و کالای ایرانی تولید کنیم و اشتغال را افزایش دهیم که دولت محترم باید در این راه تلاش و جهاد کند. چند روز پیش، رهبر معظم انقلاب گفتند که طبق برآورد مراکز جهانی، ایران امروز هجدهمین قدرت اقتصادی جهان است. کشور ما دارای ظرفیتهای بزرگ اقتصادی و تولیدی است و اگر آمریکا آن را تحریم کند برای ما فرصتی طلایی ایجاد کرده است. این فرصت، امروز ایجاد شده و دولتمردان باید برای آن برنامهریزی کنند و نگذارند دشمن فتنه‌انگیزی کند. در ابتدای جنگ ما چیزی نداشتیم ولی امروز صاحب قدرت و توانمندی پیشرفته‌ای در جهان هستیم که در واقعه داعش، گوشه‌ای از آن رونمایی و ظاهر شد. وی تأکید کرد: وقتی ما احساس خطر کردیم، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را تولید کردیم و باید در اقتصاد نیز این احساس خطر را می‌کردیم که اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران به‌زودی پاسخ این هجمه‌ها و تحریم‌ها را قدرتمندانه خواهد داد. در این راه، دولتمران و همه کسانی که این کشور را دوست دارند باید به موضوع اقتصاد توجه کنند و ایران را به سمت خودکفایی و پیشرفت پیش ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها