معاون اجتماعی پلیس فتا ضمن هشدار به مردم درخصوص حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و حساب‌های بانکی گفت: سودجویان فرصت‌طلب بخصوص در ایام خاص سال از جمله اعیاد و ایام عزاداری با ارسال پیامک‌های احساسی به‌دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱۸

سرهنگ رامین پاشایی افزود: بهعنوان مثال طی چند روز گذشته تاکنون عدهای فرصت طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان و غدیر و همچنین ایام محرم به دنبال جمع آوری کمکهای مردمی بوده و برخی نیز کمک به ساخت مکانهای مذهبی را بهانه میکنند.

وی خاطرنشان کرد: عدهای از این افراد سودجو و فرصتطلب نیز در شیوهای دیگر برای جلب اعتماد مردم از طریق معرفی شماره پیامکی اقدام به کلاهبرداری کرده و پس از جلب اعتماد دارنده گوشی تلفن همراه طی چند مرحله اقدام به انجام نیت خود میکنند.

پاشایی گفت: افرادی که در فضای مجازی با ایجاد حفره برای نفوذ کلاهبرداران فعالیت میکنند تنها با
یک هدف مشترک، اما با شیوههای مختلف به فکر
خالی کردن حسابهای شخصی مردم یا سوءاستفادههای دیگر هستند. وی اظهار کرد: فضای مجازی در هر شکل ممکن بهصورت رایانههای شخصی و تلفن همراه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و مردم نباید تنها به صرف یک پیام آن هم از سوی افرادناشناس اعتماد کنند و مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد: بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق تلفن فاقد هویت، پیامکهای بدون نام و نشان اینترنتی یا خطهای تلفن توریستی استفاده و اقدام به سرقت سرمایه یا اطلاعات مردم برای سوءاستفادههای بعدی میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها