رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به رتبه ششمی کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت در این رقابت‌ها حداقل چهار مدال طلا را از ما گرفتند. سیدرضا صالحی‌امیری که در برنامه گفت‌وگوی ویژه‌ خبری حضور داشت، گفت: پیش از شروع مسابقات هیچ‌گاه در تحلیل‌های‌مان در ستاد عالی، جایگاه بالاتر از پنجم برای کشور پیش‌بینی نکرده بودیم و این تحلیل منطبق با ظرفیت کشور است. یک نکته روشن و ساده این‌که نیمی از مدال‌های کشورهای چین، کره و ژاپن برای بانوان‌شان بوده است و ما باید همچنان در خصوص مدال‌های بانوان تلاش کنیم تا بتوانیم از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم. ما باید حداکثر تا دو رویداد بعدی بتوانیم هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی مرزهای جنسیتی را برداریم.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۰۸

وی در پاسخ به این سوال که به کاروان ورزشی کشور در بازیهای آسیایی جاکارتا چه نمرهای میدهید، بیان کرد: من نمره خیلی خوب به کاروان ورزشی کشور میدهم، زیرا از نزدیک شاهد فعالیتها و زحمات فدراسیونهای مختلف ورزشی بودم. باید توجه کنیم که در این دوره به میزبان در چند حوزه امتیازات خاص داده شد؛ کشتی و ووشو با کاهش اوزان مواجه شدند، در بسیاری از رشتههای رزمی به اندونزی امتیازاتی داده شد یا ازبکستان از وزنهای سبک بوکس استفاده زیادی کرد. ضمن اینکه موضوع ناداوری واقعا جدی بود. در چند مسابقه فینال ورزشکار ما امتیاز لازم را کسب کرده بود که به ناحق از آنها دریغ شد. بیان برخی مشکلات حداقل در این برنامه مناسب نیست، ولی حداقل چهار مدال طلا را از ما گرفتند.

آخرین طلا به ژاپن رسید

هجدهمین دوره بازیهای آسیایی۲۰۱۸ صبح دیروز با برگزاری رقابت سهگانه در بخش میکس به پایان رسید و ژاپن توانست آخرین مدال طلای بازیهای آسیایی را به دست آورد. تیمهای کره جنوبی و هنگکنگ هم به ترتیب آخرین مدالهای نقره و برنز را گرفتند.

شهسواری پرچمدار اختتامیه

ملی پوش تنیس روی میز کشورمان بعنوان پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه هجدهمین دوره بازیهای آسیایی شرکت کرد. با توجه به بازگشت اکثر تیمها به کشور و حضور تیم ملی تنیس روی میز در دهکده بازیها، ندا شهسواری ملیپوش باسابقه این رشته به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران انتخاب شد تا در این دوره هر دو پرچمدار از بین ورزشکاران بانو باشند. پیشتر الهه احمدی پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها