نگاهی به حاشیه های بازی های آسیایی 2018؛

از خواستگاری در پالمبانگ تا الم شنگه در جاکارتا!

بازی های آسیایی جاکارتا به روز هشتم رسید و در کنار رقابت های رشته های مختلف حواشی های مختلف هم ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۱۳
از خواستگاری در پالمبانگ تا الم شنگه در جاکارتا!

به گزارش جام جم آنلاین ، همانند روز گذشته برخی از حواشی و اتفاقات جالب مربوط به این رقابت ها را مرور می کنیم:

*مسئولان برگزاری رقابت ها حساسیت زیادی روی خبرنگاران دارند، خبرنگارانی از کشورهای مختلف خارجی. بر اساس خبرهای رسیده از جاکارتا و پالمبانگ در موارد متعددی گوشی تلفن همراه خبرنگاران ضبط شده. هیچ خبرنگاری در جایگاه خبرنگاران اجازه ندارد لایو اینستاگرام بگیرد و یا از رقابت ها فیلم تهیه کند. در اینباره البته چند باری هم به خبرنگاران ایرانی تذکر داده شده است.

*بسیاری از ورزشکاران و خبرنگاران رسانه های مختلف از کیفیت غذاهایی که در اختیار آنها قرار می گیرد ناراضی هستند. نارضایتی از نوع غذا در رابطه با ورزشکاران و خبرنگاران ایرانی هم صدق می کند اما حداقل تا امروز هیچ ترتیب اثری به منظور بهبود کیفیت غذاها داده نشده است.

*برخی از ورزشکاران نسبت به بی نظمی موجود در دهکده بازی ها گلایه و شکایت دارند و به نظر آنها چنین شرایطی برای المپیک آسیایی نباید وجود داشته باشد. برخی از خبرنگاران ایرانی حاضر در جاکارتا می گویند واقعا بی نظمی در برخی ساعات به اوج می رسد و به یک «الم شنگه» واقعی تبدیل می شود.

*روز گذشته تصاویر دختران قهرمان کبدی کار ایرانی زینت بخش برخی از نشریات و روزنامه های اندونزیایی بود. تیم ملی کبدی بانوان ایران در فینال کبدی بازی های آسیایی 2018 در حالی که مقابل قدرتمندترین تیم جهان یعنی هند از لحاظ امتیاری عقب بود ناگهان بیدار شد و رقیب را شکست داد و برای نخستین بار به مدال طلای بازی های آسیایی دست یافت. تصاویر شادی قهرمانان کبدی بانوان حالا سوژه نشریات مختلف اندونزیایی شده است.

*خواستگاری در جریان رقابت های واترپلو هم حسابی سوژه شده است. بازیکن تیم ملی واترپلوی هنگ کنگ دیروز در سالن برگزاری مسابقه از دختر مورد علاقه اش آن هم جلوی چشم تماشاگران و خبرنگاران خواستگاری کرد.

*کتک زدن یک دختر شناگر کره ای به دست یک شناگر چینی حسابی دردسرساز شده است. روز گذشته در محل تمرینات شناگران بازی های آسیایی این شناگر کره ای به طور اتفاقی با یک شناگر چینی برخورد می کند. اما شناگر چینی که بدون توجه به اتفاقی بودن این برخورد شناگر کره ای را کتک می زند. این موضوع جنجال بسیار گسترده ای را رقم زده و باعث شده است تا مسئولان المپیک ورزش کشور کره جنوبی از شورای المپیک آسیا درخواست کنند برخورد شدیدی با شناگر چینی داشته باشد. گفته می شود که این شناگر چینی در آستانه اخراج از دهکده بازی های آسیایی قرار دارد.

*یک ایرانی در جاکارتا دیپورت شده است. او تا ساعاتی دیگر به ایران برگردانده می شود!

*یک مقام مسئول که بابت بردن دخترش به بازی های آسیایی تحت فشار انتقادات قرار دارد باز هم تاکید کرد که فرزندش را با هزینه خودش به اندونزی برده است.

*تلویزیون ژاپن در گزارشی به تفصیل در رابطه با عملکرد ورزش ژاپن پرداخت و مدعی شد در بازی های آسیایی 2022 به طور قطع کشور ژاپن از چین سبقت می گیرد و در صدر جدول قرار می گیرد. چین سال هاست که قدرت بی رقیب ورزش آسیاست و پایین کشیدن این تیم از صدر جدول مدال آوران بازی های آسیایی به امری غیر ممکن تبدیل شده است. هم اکنون در جدول مدال آوران بازی های آسیایی چین و ژاپن به ترتیب با 153 و 110 مدال اول و دوم هستند. چین 72 مدال دارد و ژاپن 34 مدال طلا.

*ترافیک شدید در جاکارتا ادامه دارد و این معضل هنوز حل نشده است.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها