عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

سوال از رئیس جمهور حق قانونی نمایندگان مجلس بود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

وظیفه داریم بدون برخورد سیاسی و جناحی، از دولت‌ها حمایت کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهدیدات و دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: وظیفه داریم بدون برخورد سیاسی و جناحی، از دولت‌ها حمایت و قوه مجریه را تقویت کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۷۲
وظیفه داریم بدون برخورد سیاسی و جناحی، از دولت‌ها حمایت کنیم

مهدی شیخ، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران همیشه دشمن خارجی داشته و با تحریم، تهدید و کارشکنی ها در عرصه بین‌المللی و تجارت جهانی روبه رو بوده،ضروری است از این قوه که در خط مقدم مبارزه قرار دارد حمایت و پشتیبانی صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت به عنوان قوه مجریه، مسئولیت اجرایی و پشتیبانی از قوای دیگر را به‌عهده داشته و در پیشرفت، توسعه و حل مشکلات مردم در صف اول قرار دارد، گفت: رهبرمعظم انقلاب به‌ صورت مکرر بر حمایت از دولت‌ها تاکید کردند و در این زمینه پیشتاز بودند و همه را به حمایت از دولت ها دعوت کردند؛ لذا وظیفه داریم از قوه مجریه حمایت و آنان را تقویت واز سیاه نمایی جدا خودداری کنیم.

وی با اشاره به این‌که دولت ها از ابتدا منشا خیر بوده واقدامات خوبی را ضمن برخی اشتباهات داشتند، یادآور شد:باید محکم پشت دولت بایستیم و نباید سیاسی و جناحی برخورد کنیم. سیاست کشور بر حمایت از دولت است و یکی از راه‌های حمایت، نقد منصفانه از قوه مجریه است.

مهدی شیخ نقد صحیح، دلسوزانه، منصفانه و حمایت از دولت را وظیفه مردم و دیگر قوا دانست و گفت:نباید چوب لای چرخ دولت بگذاریم و با سوالات بیجا و استیضاح های بی مورد مانع روند طبیعی فعالیت شویم. باید در این ایام که مشکلات زیاد شده ودولت در خط مقدم مبارزه با این مشکلات است دست به دست هم بدهیم تا ان‌شاءالله دولت بتواند مشکلات را حل کند.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: البته دولت هم باید در زمینه حل مشکلات مجد و فعال باشد و تلاش کند با اقدامات به روز شده مردم را از معضلاتی که هر روز بیشتر از دیروز گریبان آنان را می گیرد، نجات دهد.
وی در مورد نقد منصفانه دولت دوازدهم گفت:بر اثر جریان آزاد اطلاعات و شفاف سازی که در سال‌های اخیر رخ داده مطالبات مردم و نمایندگان از دولت بیشتر شده که این امر مبارکی است ،‌اما باید در این زمینه توجه جدی به مشکلاتی که دولت پیش رو دارد داشته باشیم و توجه به تحولات جهانی کنیم و تنها مطالبات خودمان را نبینیم.

فاطمه امیری - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها