۱۶۰۰ دستگاه اجرایی، اطلاعات حقوق و مزایا را افشا نکرده‌اند

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی با بیان این‌که ۱۶۰۰ دستگاه اجرایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا را ارائه نکردند، گفت: میزان حقوق مدیران دولتی بعد از تکمیل و ثبت اطلاعات مربوط به حقوق در سامانه جامع سازمان افشا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۱۵

به گزارش تسنیم، با گذشت دو سال از افشای فیشهای حقوق نجومی و دستور رئیسجمهور مبنی بر ایجاد یک سامانه اینترنتی با امکان رؤیت برای عموم مردم جهت نمایش میزان حقوق مدیران در دستگاهها و ارگانهای دولتی، سرانجام و بنا به حکم ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد از ابتدای سال 97 حقوق مدیران دستگاههای اجرایی افشا شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی در این باره گفت: طبق قانون از ابتدای سال 97 این سامانه آماده شده و امکان ثبت و ورود اطلاعات وجود داشته است اما بسیاری از دستگاههای اجرایی اقدام به ورود اطلاعات نکردند که در این صورت نظارت دستگاههای نظارتی بر این امر بیش از پیش شد و بنا بر آخرین آمار در حال حاضر که بیش از 2000 دستگاه اجرایی به همراه زیرمجموعهها و ادارات کل استانها فعالیت دارند تنها 400 دستگاه و نهاد اجرایی دولتی از سامانه استفاده کرده و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران را در سیستم ثبت کردهاند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران نام کاربری و شناسه عبور برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات دریافت کرده اما تا به امروز اقدام به ثبت اطلاعات نکردهاند.

رئیس مرکز هوشمندسازی سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه وظیفه پیگیری ثبت اطلاعات با سازمان اداری و استخدامی نبوده و تنها وظیفه سازمان اداری و استخدامی ایجاد زیرساختهای لازم است، گفت: سازمان استخدامی بعد از تحویل سامانه و ایجاد زیرساختهای لازم با دستگاههای اجرایی مکاتبه انجام داده و پیگیر ثبت اطلاعات بوده است و اگر در این روند شاهد عدم ورود اطلاعات و تخلف از سوی دستگاههای اجرایی و نهادهای دولتی بودیم، موضوع را به دستگاههای نظارتی ارجاع میدهیم.

وی افزود: بهصورت کلی دستگاههای نظارتی موظفند کنترل کنند در پایان هر ماه حقوق و مزایای پرداختی کارمندان و مدیران اطلاعات آنها در سامانه ثبت و به سازمان ارسال شود. مسئولیت پیگیری و ثبت اطلاعات باید از سوی دستگاههای نظارتی باشد اما سازمان اداری و استخدامی نیز همواره نظارتهایی، بر این بخش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها