مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از دیده شدن دو قطعه پرنده کمیاب درنای طناز برای نخستین بار در تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶۱

به گزارش ایرنا، شهرام احمدی افزود: دیدن این گونه حمایت شده در تالاب گندمان و در فصل گرم تابستان نشاندهنده وضعیت مناسب و اهمیت این زیستگاه بینالمللی است. به گفته وی، امسال لانه گزینی و تابستان گذرانی پرندگان در تالابهای استان افزایش داشته است و اکنون بیش از 30 هزار قطعه پرنده از خانواده کشیمها، چنگر، حواصیل، لک لک، اگرت، مرغابی و اردک در تالاب گندمان تابستانی گذرانی میکنند.

درنای طناز، پرندهای با 95 سانتی متر طول و کاکل بلند و سفید که از پشت چشم آغاز میشود و در پس گردنش آویزان است، منقار خیلی کوچکی دارد که به آسانی از دیگر درناها قابل تشخیص است.

پروبال درنای طناز بهطور کلی خاکستری مایل به آبی و صورت و جلوی گردن و سینهاش سیاه است که به یک دسته پرهای سیاه دراز و آویزان منتهی میشود و شاه پرهای بالش نیز سیاه و انتهای سیاه رنگ شاه پرهای ثانوی داخلی آن خیلی بلند و روی دم آویزان است که از دم درناهای معمولی نیز کمپشتتر است.

تالاب بینالمللی گندمان با 1070هکتار گستره در نزدیکی تالاب بینالمللی چغاخور در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد، مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شدهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها