ابهام در اعلام وصول استیضاح وزیر کار

در روزهای اخیر با اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کار، ابهاماتی درباره چگونگی اعلام وصول این طرح مطرح شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۹۴

منتقدان اقدام مجلس میگویند در اوضاع کنونی اقتصاد کشور، اگر مجلس میخواست استیضاحی را کلید بزند، استیضاح وزیر اقتصاد باید در اولویت قرار میگرفت، نه وزیر کار.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم طی نامهای به علی لاریجانی رئیس مجلس نسبت به روند اعلام وصول استیضاحش در مجلس انتقاد کرد.

ربیعی در این نامه نوشته است: به استحضار میرساند اعلام زمان وصول استیضاح، در حالی از سوی هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که از اینجانب هیچ گونه دعوتی برای حضور در کمیسیون تخصصی به منظور ارائه توضیح و پاسخ به سؤالات نمایندگان محترم به عمل نیامده است؛ در حالیکه انتظار میرفت فرصتی برای اینجانب فراهم میشد تا در کمیسیون تخصصی حضور پیدا میکردم.

وزیر کار افزوده است: مضافاً موضوع و محور استیضاح، با توجه به اینکه تقریباً همان موارد گذشته است قطعاً ارائه توضیحات بیش از پیش میتوانست مؤثر باشد. بنابراین، همچنان ادای توضیح در کمیسیون تخصصی را حق خود میدانم.

ربیعی اعلام کرده روز چهارشنبه این هفته برای پاسخ به نمایندگان امضاکننده طرح استیضاح به مجلس خواهد رفت.

درباره استیضاح وزیر کار، محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفته است: نمیدانم استیضاح ربیعی از کجا آب میخورد مثل اینکه یکی دو نفر پیش رئیس مجلس رفتهاند. برخورد با استیضاح وزیر کار منصفانه نبود زیرا این استیضاح آخرین استیضاحی بود که تقدیم مجلس شد.

وی با بیان اینکه بعضیها به جای این که از اول موارد استیضاح را بررسی کنند از آخر شروع کردهاند، گفت: استیضاح برخی از وزرا بیشتر از دو ماه است که در کمیسیونها قرار دارد.

همچنین دیروز برخی رسانهها از دیدار دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یکی از وزرای کابینه در شب اعلام وصول استیضاح وزیر کار خبر دادند و این مسائل را با یکدیگر مرتبط دانستند.

این اخبار و حاشیهها تنها اخباری نیست که این روزها درباره وزیر کار منتشر شده و خبرگزاری فارس دیروز در گزارشی، حاشیههای جدیدی درباره استیضاح قبلی وزیر کار که اسفند 96 برگزار شد مطرح کرد.

بر اساس این گزارش ، یک منبع آگاه مدعی شد: وعده استخدام همسر یکی از نمایندگان باعث شد تا وی که موافق استیضاح وزیر کار بود، به مخالف استیضاح تبدیل شده و همین تغییر موضع این نماینده سبب شد تا استیضاح سال گذشته وزیر کار با اختلاف یک رای به تصویب نرسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها