محققان کشورمان موفق به ساخت دستگاهی شدند که میزان پوسیدگی درختان را شناسایی می‌کند تا از این طریق احتمال سقوط به‌واسطه آن تعیین شود. محمدحسن برهانی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: محققان این دانشگاه موفق شدند که طرحی با عنوان «توموگرافی درختان سرپا» را در راستای شناسایی درختان پوسیده به نتیجه برسانند. در این طرح، درختان پوسیده که احتمال سقوط آنها وجود دارد، شناسایی می‌شوند و قبل از این‌که سقوط کنند و ضرر جانی و مالی برای مردم و شهرداری به وجود بیاورند اقدامی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۹۳

برهانیفر، جلوگیری از بروز حادثههای ناگوار نظیر سقوط درخت روی خودرو و اشخاص و حفظ محیط زیست را از مزایای طرح توموگرافی درختان سرپا عنوان کرد و گفت: دستگاهی که برای اندازه گیری میزان پوسیدگی درونی درختان در قالب این طرح ساخته شده به درخت متصل میشود و از طریق سیگنالهایی که دریافت میکند میزان پوسیدگی درونی درخت مشخص خواهد شد. به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، این دستگاه نشان میدهد که درخت چه میزان مقاومت دارد و چه میزانی از آن پوسیده است که احتمال سقوط آن مشخص میشود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: شهرداری کرج و شهرداری رشت از این طرح استقبال کردهاند و قرار است درختهای این مناطق از نظر پوسیدگی و مقاومت مورد ارزیابی و شناسایی قرار بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها