jamejamonline
اقتصادی عمومی کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۲   ۰۸ مرداد ۱۳۹۷  |  ۰۸:۵۵

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: وقتی سازمان استاندارد، خودرویی را تایید نکند، هم وزارت صنعت و هم راهبر ناجا موظف هستند از تولید و شماره گذاری جلوگیری کنند.

ناهماهنگی در اعمال استانداردهای ۸۵ گانه وجود ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو گفتگو، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو با موضوع استانداردهای ۸۵ گانه درباره خودرو و با حضور وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به روی آنتن رفت.

وحید مرندی مقدم در آغاز با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه که سال گذشته روی خودروها اعمال شد، گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده همچنان روند اعمال استانداردها را داریم انجام می دهیم. بر اساس زمان بندی سازمان استاندارد، در ابتدای دی ماه سال گذشته، ۲۰ خودرو از چرخه تولید خارج شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه زمان بندی شده دیگری، در ابتدای تیرماه امسال یعنی یک ماه پیش، قرار بود یکسری خودرو نیز به دلیل مصرف سوخت بالا تایید نشوند و این اتفاق نیز افتاد. در ماه گذشته لیست خودرو ها را برای راهبر ناجا اعلام کردیم تا دیگر آن خودروها را شماره گذاری نکنند و راهبری ناجا نیز کارهای مقدماتی را انجام داد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: استانداردهای ۸۵ گانه از ابتدای دی ماه سال گذشته اعمال شد یعنی خودروهایی که از آن تاریخ وارد کشور شدند و یا تولید می شوند باید این استانداردها را داشته باشند.

وی همچنین درباره خودروهایی که قبل از اول دی ماه سال گذشته تولید شده اند نیز عنوان کرد: برای این خودروها یک برنامه زمان بندی دو ساله را تنظیم کردیم که در ابتدای اجرای طرح، یکسری از استانداردها اعمال می شد و در ابتدای تیرماه امسال نیز فاز دوم اجرا شد و باقی استانداردها نیز اعمال شد. به عنوان مثال خودروهای که مصرف سوخت نامناسبی داشتند، از ماه قبل شماره گذاری نمی شوند. فاز سوم و آخر اعمال استانداردها نیز در دی ماه امسال اعمال می شود و تمام استانداردها اجرا خواهند شد.

مرندی مقدم با بیان اینکه در اجرای استانداردها ناهماهنگی بین دستگاه های دیگر وجود نداشت، بیان کرد: وقتی در فاز نخست، ۲۵ خودرو را اعلام کردیم تا شماره گذاری نکنند، این کار به خوبی انجام شد. وقتی سازمان استاندارد، خودرویی را تایید نکند، هم وزارت صنعت و هم راهبر ناجا موظف هستند از تولید و شماره گذاری جلوگیری کنند. در مرحله دوم نیز به خوبی هماهنگی وجود داشت و خودروهایی که اعلام کرده بودیم، در حال توقف شماره گذاری توسط راهبر ناجا هستند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر