مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران خبرداد:

تدوین پیش نویس لایحه حمایت از فعالیت شرکت های مدیریت صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با شرکت های مدیریت صادرات و کارگاه ایجاد و توسعه شبکه های صادراتی از تدوین پیش نویس لایحه حمایت از فعالیت شرکت های مدیریت صادرات خبر داد و گفت: بنگاه های کوچک ومتوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند لذا با کمک شرکت های مدیریت صادرات می توان صادرات محصولات این واحدها به کشورهای خارجی را تسهیل کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۱۲
تدوین پیش نویس لایحه حمایت از فعالیت شرکت های مدیریت صادرات

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در این کارگاه با بیان مطلب فوق اظهارداشت: درحال حاضر 93درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل داده که این صنایع نقش تعیین کننده ای در صنعت کشور برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه حدود 1800 واحد صادراتی در شهرکها ونواحی صنعتی مشغول به کار هستند ، تصریح کرد: با کمک شرکت های مدیریت صادرات می توان صادرات محصولات SME ها به کشورهای خارجی را تسهیل کرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت ادامه داد : در حال حاضر 84 هزار واحد صنعتی در کشور فعالیت می کنند که افزایش سهم صادرات آن ها در توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش ضمن حمایت از توسعه شرکت های مدیریت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی از برنامه های مهم دولت به شمار می رود که در این راستا 1300 میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته شده است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و استرتژی درست می توان محصولات واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را به سمت بازارهای هدف هدایت کرد که در این راستا سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران آمادگی خود را جهت پیگیری و رفع مشکلات این صنایع اعلام می دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به اینکه در سال جاری دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی قرار گرفته وبخش خصوصی باید از فرصت پیش آمده برای توسعه بازار بهره کافی را ببرد، افزود: سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اجرای برنامه های حمایتی نظیر توسعه خوشه های صادراتی، کلینیک های کسب وکار ، اعطای مشوق به استارتاپ ها و واحدهای دانش بنیان سعی در بهبود فضای کسب وکار دارد.

نجفی در پایان با تاکید برهدفگذاری توسعه صادرات به 4میلیارد دلار خاطر نشان کرد: در حال حاضر 60 شرکت مدیریت صادرات در شهرکهای صنعتی ایجاد شده است که هر یک از این شرکت ها با توسعه صادرات می توانند برنامه هدفگذاری را با کمک سازمان در سال جاری محقق سازند.

معاون سازمان صنایع کوچک: بهبود وضعیت شرکت های مدیریت صادرات

فرشاد مقیمی معاون سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در کارگاه ایجاد و توسعه شبکه های صادراتی با تمرکز بر شرکت های مدیریت صادرات اعلام کرد:با توجه به ضرورت توسعه صادرات و بهبود وضعیت شرکت های مدیریت صادرات لایحه ای با همکاری متخصصان این بخش تهیه شده است که با بهره مندی از نظرات شرکت های مدیریت صادرات این لایحه تکمیل وجهت طرح در مجلس به دولت ارائه خواهد شد.



معاون سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به هدفگذاری توسعه صادرات غیر نفتی تصریح کرد: در سال گذشته واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی 2میلیارد و 700میلیون دلار صادرات داشتند که در سال جاری با کمک واحدهای صادراتی امیدواریم این رقم به 4میلیارد دلار افزایش یابد.

مقیمی در پایان ضمن تشریح برنامه های حمایتی سازمان اشاره ای به برقراری ارتباط و شبکه سازی بین شرکت های مدیریت صادرات داشت وخواستار همکاری شرکت های مدیریت صادرات در نهایی کردن متن پیش نویس لایحه حمایت از شرکت های مدیریت صادرات شد.

گفتنی است، کارگاه ایجاد وتوسعه شبکه های صادراتی طی دو روز با تمرکز بر شرکت های مدیریت صادرات EMC با محوریت برنامه ریزی استراتژیک بازار ، مروری بر کلیات شبکه های صادراتی (شرکت های مدیریت صادرات ، اتحادیه ها، شبکه ها و کنسرسیوم ها )، ایجاد شبکه بین شرکت های مدیریت صادرات کشور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها