وزیر خارجه کشورمان ضمن تاکید بر این که بسته پیشنهادی اروپا به ایران رضایت‌بخش نیست، افزود: اروپا تعهد سیاسی داشته و اقدامات فنی انجام گرفته، اما همچنان اینها کافی نیست.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۴۹

به گزارش فارس محمدجواد ظریف در گفتوگو با شبکه یورو نیوز افزود: ما بستهای دریافت کردیم که رضایتبخش نبود. اکنون در حال همکاری با اروپاییها هستیم. در حالی که ما مشغول صحبت هستیم، همکاریها در جریان است. ویافزود: برای آزمودن امکان حفظ توافق به اروپا فرصتی دادهایم.

وزیر خارجه با اشاره به اقدامات اروپاییها از زمان خروج آمریکا از برجام، گفت: صدور بیانیه دیگر کافی است و اکنون نوبت عمل کردن اروپاییهاست.

ظریف در مورد برخی گزارشها و اظهار نظرات مبنی بر احتمال تبادل نفت با کالا میان ایران و روسیه تصریح کرد: اینها بخشی از بسته بزرگتری از همکاری ایران و روسیه است که شامل فعالیتهای بسیار و سرمایهگذاری توسط روسیه در بخش انرژی ایران، مشارکت این کشور در فعالیتهای زیرساختی ایران و تعامل بین دو طرف در حوزه تجارت و نفت میشود.

وزیر خارجه افزود: این بسته همکاری بزرگی است که ما با روسیه داریم. اما من بر این باور نیستم که بخشی از آن بسته، فروش یا دادن نفت به روسیه و دریافت کالا در قبال آن است.

پوتین: توافق هستهای باید حفظ شود

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیسجمهور روسیه در سخنانی در جمع سفیران این کشور در خارج و نمایندگان شماری از سازمانهای بینالمللی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هستهای با ایران، گفت: این سند نقش مهمی برای نظام جهانی بهمنظور منع گسترش هستهای ایفا میکند و الان مهم این است که این توافق حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پوتین خاطرنشان کرد: ما بر مداخله نکردن در امور کشورهای دیگر و پایبندی به قطعنامههای سازمان ملل متحد و شورای امنیت تأکید میکنیم. به تروریسم در سوریه ضربه محکمی وارد کردهایم و به فرآیند مذاکرات آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه نیز پایبند هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها