اواسط تیر 86 بود که با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، یکی از شبکه‌های برون‌مرزی سیمای جمهوری اسلامی افتتاح شد که بعدها مورد توجه زیادی واقع شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۶۱

در همان بدو افتتاح شبکه خبری انگلیسیزبان ایران که به press tv معروف بود روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی نوشت که این شبکه پادزهری برای فاکسنیوز و چالشی جدی برای بیبیسی است. روزنامه صهیونیستی جروزالمپست نیز این شبکه را سلاح ایران به زبان انگلیسی دانست.

پرستیوی در پرونده هستهای ایران و غرب، بهعنوان سپر دفاعی ایران در برابر رسانههای انگلیسیزبان عمل میکرد و در بحبوحه اتفاقات سال 88 و پس از آن که پرونده هستهای نیز وارد تنش جدیتری شده بود، زیر حملات شدید رسانهای غرب قرار گرفت و در نهایت در ژانویه سال 2012، آفکام (سازمان تنظیمکننده مقررات رسانهای بریتانیا) از فعالیت این رسانه مخالف غرب در این کشور ممانعت کرد.

با اوجگیری تحریمها علیه کشورمان، پرستیوی بهعنوان بازوی رسانهای ایران توسط شرکتهای ماهوارهای یوتل ست، اینتل ست، اوپتوس و گالکسی تحریم و از ماهوارههای آنها حذف شد تا صدای مخالف اقدامات یکجانبه غرب علیه ملت ایران در جهان بازتاب پیدا نکند.

پرستیوی در سبک اجرای اخبار و برنامهها نیز تلاش کرده متفاوت و به روز بوده و خود را به عنوان یک رسانه «آلترناتیو» مطرح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها