چراغ سبز کارلوس برای تمدید قرارداد با ایران

کی روش: رویاهای یک ملت روی شانه‌های من است

کارلوس کی‌روش و صحبت با خبرنگاران ایرانی. آن هم در حاشیه تمرین تیم ملی. یک روز پس از این‌که فرناندو سانتوس خبرنگاران پرتغالی را جمع کرد تا برای آنها حرف بزند، کی‌روش هم تصمیمی مشابه گرفت. البته سرمربی ایران پیشتر هم گفته بود که قبل از بازی با پرتغال چنین کاری را انجام خواهد داد. به گزارش خبرنگار اعزامی جام‌جم به روسیه؛ او ابتدا گفت: «باید تمرینات ریکاوری را کامل کنیم. تیم ملی کار بزرگ و مهمی در پیش دارد. بازی با پرتغال جذاب‌ترین و مهم‌ترین بازی چند سال حضورم در ایران است که امیدوارم بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم. قطعا دیدار با پرتغال مهم‌ترین بازی ماست. ما می‌توانیم با پیروزی برابر پرتغال به مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی راه پیدا کنیم. برای همین این بازی مهم‌ترین دیدار ماست.»
کد خبر: ۱۱۴۹۴۳۶

کارلوس کیروش با تاکید بر اینکه قبل از حضور در روسیه کسی تصور این نتایج را نمیکرد گفت: «با بازیهایی که داشتیم باعث شدیم این رویا همچنان زنده بماند. ما شرایط متفاوتی را پشتسر میگذاریم و امیدواریم با پیروزی برابر پرتغال صعود کنیم.» کیروش ادامه حرفهایش را به انتقاد از داور ایران و اسپانیا معطوف کرد و ادامه داد: «بازیکنان اسپانیا به طور دائم با داور صحبت میکردند. رفتار او با بازیکنان دو تیم دوگانه بود. داور با بازیکنان اسپانیا با محبت بود اما با بازیکنان ما بسیار رفتار خشن و غیرقابل قبولی از خود نشان میداد. رفتار این داور به داور چهارم هم رسیده بود به گونهای که من مجبور شوم و بروم به او بگویم اگر میخواهد من را بزند.من نمیدانم دلیل بودن ویدئو چک برای چیست؟ این باید اشتباهات انسانی را به حداقل برساند اما این اتفاق نیفتاد. ما بیشتر از بیست بار فیلم گل را دیدیم که گل ما سالم بود.»

کیروش در مورد انتظاری که مردم ایران دارند گفت:
«آرزوی این ملت را خیلی وقت است که روی شانههایم احساس میکنم. برخی افراد دیر از خواب بلند شدند اگر قرار بود از تیم ملی ایران حمایت شود باید این حمایتها سر وقت میرسید.امیدوارم این بار بتوانیم از این اتفاقات درس بگیریم. همان دسته از افرادی که همیشه به برنامههای تیم ملی بیاحترامی کردند یک بار برای همیشه درس بگیرند. چرا که در هشت سال گذشته چیزی در فوتبال ایران تغییر نکرده است. بعد از جام جهانی برزیل برنامههایم را اعلام کردم اما توجهی نشد، برای جامملتهای آسیا همین شرایط رخ داد و کسی اهمیتی به برنامهها نداد و درسی نگرفت. امیدوارم این بار مسئولان درس بگیرند و بدانند برنامههایی که ما داریم باید اجرا شود. از صمیم قلبم خیلی تشکر میکنم از همه حمایتهایی که صورت گرفته است ولی الان این جملات دیگر روزهای تمرینی که از دست دادیم را دیگر نمیتواند برگرداند. همین طور بازیهای تدارکاتی که از دست دادیم را نمیتوانیم برگردانیم.»

وی در مورد اینکه قراردادش تمدید شده است گفت: «همانطور که گفتم الان زمانی نیست که بخواهیم در مورد آینده صحبت کنیم. باید در مورد حال صحبت کنیم. ما صحبتهای رسمی با همدیگر داشتهایم اما الان میخواهم در مورد بازی با پرتغال تمرکز کنم. بین من و فدراسیون فوتبال مشکلی وجود ندارد. چیزی که مهم است بازی با پرتغال است. بعد از این میتوانیم در مورد آینده صحبت کنیم.»

توافق اولیه فدراسیون با مربی پرتغالی

کیروش تا ۲۰۲۲ ماندنی شد؟

به نظر میرسد نمایشهای موفق تیم ملی در جام جهانی فدراسیون فوتبال را مجبور کرده به صورت جدی با کارلوس کیروش برای تمدید قرارداد مذاکره کند و رضایت نسبی او را به دست بیاورد. اگرچه فدراسیون فوتبال پیش از جام جهانی هم تمایل ملایمی برای تمدید شش ماهه نشان داد که با مخالفت کیروش مواجه شد؛ اما بازیهای تیم ملی آنقدر خوب بود که فدراسیون را به مذاکرات جدی برای تمدید چهار ساله وادار کند. بعد از بازی با مراکش و ملاقات مسعود سلطانیفر و کیروش در روسیه و همین طور جلسه سلطانیفر با تاج در تهران، مقدمات تمدید فراهم شد تا فدراسیون به طور جدی برای تمدید طولانیمدت قدم بردارد. کیروش با پیشنهاد جدید موافق است و دیروز هم به طور ضمنی به خبرنگاران گفت که مشکلی برای تمدید ندارد. پیشنهاد جدید فدراسیون فوتبال تا جام جهانی 2022 است و کیروش این را حرفهایتر میداند. کیروش در حاشیه تمرین دیروز گفت: «اگر قرار است به توافق برسیم، نباید اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود و همان افراد به تیم ملی لطمه بزنند، در این صورت هیچ توافقی بین من و فدراسیون صورت نمیگیرد. اجازه بدهید من به فکر بازی با پرتغال باشم، بعداً راجعبه همه چیز صحبت میکنیم.»

مرتضی رضایی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها