شاعرانگی چمران و هیجان مکس‌پین در آخر هفته تلویزیون

آخر هفته‌ها که خانواده‌ها فرصت بیشتری دارند تا از اوقات فراغت خود در کنار یکدیگر لذت ببرند. یکی از تفریحاتی که سال‌هاست سرگرمی خانوادگی ایرانیان شده است تماشای فیلم‌های سینمایی در کنار یکدیگر است. این هفته نیز تلویزیون فیلم‌های ایرانی و خارجی مختلفی در ژانرهای گوناگون تدارک دیده که «جام‌جم» گزیده‌ای از آنها را برای شما انتخاب کرده است و به‌نظرمان از دیدن آنها پشیمان نمی‌شوید. با ما همراه باشید:
کد خبر: ۱۱۴۸۹۰۴

شاعر جبههها در شبکه یک

امروز سالگرد عارف جنگ دکتر مصطفی چمران است و شبکه یک به همین دلیل فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا را برای پخش در باکس ساعت 22 امشب، پنجشنبه 31 خرداد در نظر گرفته است.

در این فیلم با بازی فریبرز عربنیا، سعید راد و مریلا زارعی را خواهید دید: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا میکند به پاوه برود و درگیری داخلی بهوجودآمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جداییطلب و رزمندگان پاسدار تشکیل میدهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلحجویانهاش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالتطلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد....

پلیسبازی در افق

اگر در نوجوانیتان اهل بازیهای کامپیوتری بوده باشید حتما «مکسپین» را به خاطر دارید. بازی پلیسی-جنایی که طرفداران زیادی داشت و در سال 2008 جان مور بر اساس آن یک فیلم سینمایی ساخت.

حالا شبکه افق سیما در باکس ساعت 10 صبح روز جمعه، اول تیرماه خود این فیلم را برای مخاطبانش در نظر گرفته است.

در این فیلم که مارک والبرگ، میلا کونیس، بو بریجز و لوداکریس نقشآفرینی میکنند خواهید دید: مکس پین پلیس جنایی وقتی به خانه خود میرود میبیند که سر و صداهایی میآید و چند جوان زن و بچه او را کشتهاند و میفهمد که آنها موادی به نام V مصرف میکردند که قبلا در ارتش آمریکا استفاده میشده ولی طی مراحل پزشکی آن را ممنوع اعلام کردند اما از آنها بهصورت قاچاقی در آمریکا استفاده میشود. اما زنی به نام نیکل هورن این مواد را غیرقانونی ترویج میداده و در حین این که به سرنخهایی برسد، با زنی که او هم پلیس است و درگیر این ماجراها شده است....

عشق و جنگ و جدایی

«اگر باران ببارد» از آن دست فیلمهایی است که میتوانید با دیدن آن یک دل سیر گریه کنید. روحا... حجازی در این فیلم داستان عشق میان مهتاب، دانشجوی معماری با استاد راهنمای خود (اعلاء متین) که یک جانباز قطع نخاعی است را روایت میکند. داستان عشق و وصال آنها و کارشکنیهایی که سبب جدایی این دو عاشق از هم شد. پیشنهاد میکنیم ساعت 16 جمعه، اول تیرماه فیلم «اگر باران ببارد» که مهراوه شریفینیا، هومن سیدی و آهو خردمند در آن بازی میکنند را حتما ببینید.

«شیر» هندی در شبکه دو

موفقیت «میلیونر زاغهنشین» در گلدنگلاب و اسکار سبب شد که توجه به هند در فیلمها بیشتر شود. یکی از فیلمهایی که به مردم هند و فقر در این کشور توجه کرد و البته قابل قبول هم از آب در آمد فیلم سینمایی «شیر» به کارگردانی گارث دیویس است. این فیلم همان تم معروف فیلمهایی هندی را دارد. جدایی از خانواده و بازگشت به آن. «شیر» به زندگی نوجوانی هندی میپردازد که بر اثر اتفاقی از خانوادهاش دور شده و سالها بعد به دنبال آنها میرود.

دِو پاتل، بازیگر فیلم «میلیونر زاغهنشین» به همراه نیکول کیدمن و رونی مارا در این فیلم نقشآفرینی کردهاند و ساعت 8 صبح روز جمعه، اول تیرماه از شبکه دوم سیما میتوانید این فیلم را تماشا کنید.

قصه دوستداشتنی حفظ قرآن

احتمالا «یک تکه نان» را خیلی از ما دیدهایم. داستان سربازی کمحرف به نام «قیس» که به منطقهای دوردست به نام هشتپی اعزام شده و بنا میشود در مورد معجزه حفظ قرآن توسط یک پیرزن تحقیق کند. تحقیقی که به نتیجهای شگفتآور منتج میشود.

این فیلم برای کمال تبریزی موفقیتهای زیادی به همراه داشت و سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را برایش به ارمغان آورد.

اگر اهل فیلمهای معناگرا هستید و دوست دارید ساعتی فارغ از هیجان و هیاهو فیلم ببینید و فکر کنید پیشنهادمان این است که ساعت 23:30 امروز، پنجشنبه، 31 خرداد ماه پای آنتن شبکه دو سیما بنشینید و «یک تکه نان» را ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها