جمال شورجه بی‌شک یکی از معدود فیلمسازان سینمای ایران است که دغدغه ساخت آثار پر محتوا و ارزشی خصوصا درباره سینمای دفاع مقدس را دارد. او که تاکنون فیلم‌هایی چون «عملیات کرکوک»، «دایره سرخ» و «حماسه مجنون» را کارگردانی کرده نسبت به عملکرد برخی از سینماگران معترض است.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۶۳

به گزارش سینماپرس، جمال شورجه میگوید: باید بگویم متاسفم که برخی از هنرمندان سینمای ایران در پی بازگرداندن یکی از مهرههای درباری سینمای فاسد پیش از انقلاب هستند. این مهره، سالها در خدمت دربار طاغوت بود، در فیلمهای مبتذل ایفای نقش میکرد و سالها در خارج از کشور در آثاری علیه نظام دینی ظاهر شد. سؤال این است چرا چنین شخصی باید به داخل کشور دعوت شود؟ جدا از این، آیا چنین فردی نباید پاسخگوی کارنامه خود به ملت ایران باشد؟

سازنده فیلم «حماسه مجنون» همچنین گفت: تردیدی نیست که تاریخ مصرف عناصر فیلمفارسی گذشته است. اصرار به بازگشت چنین افرادی که از بانیان سینمای فاسد و طاغوتی بودند در واقع اهانت به سینماگران و بازیگران بعد از انقلاب و نیز کلیت سینمای ایران است. اینگونه افراد چون در خارج از کشور دیده نمیشوند، مجبورند بگویند دلمان برای ایران تنگ شده و فضا را برای برگشتن مهیا کنند!

کارگردان سریال حضرت موسی (ع) درباره افرادی که اصرار به بازگرداندن مهرههای فیلمفارسی دارند، گفت: این افراد کسانی هستند که جو زده شدهاند و بیشتر از آنکه در پی منافع دیگران باشند در پی مطرح کردن خود و دیده شدن از سوی دیگران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها