یک راه آسان برای پایین نگه داشتن فشار خون

جامجم آنلاین: طبق مطالعات جدید افزایش مصرف پروتئین سبزیجات و فیبر غلات احتمال هایپرتنشن (فشار خون بالا) را تا 50 درصد کاهش میدهد.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۵

به گزارش هلث لایف ، توصیه سازمان جهانی بهداشت (WHO) از سال 1991 پس از آن که یک سری از تحقیقات نشان دادند رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی منجر به کاهش بیماری قلبی و برخی انواع سرطان میشود ، مصرف پنج وعده میوه و سبزی در روز بوده است.
مدتهاست رابطه فیبر و پروتئین مواد غذایی با بهبود وضعیت فشار خون مشخص شده است.
در مطالعه اخیر محققان اسپانیایی دریافتند افزایش فشار خون در افرادی که بیشترین دریافت پروتئین سبزیجات را دارند 50 درصد کمتر از کسانی است که کمترین مصرف را دارند.
فیبر موجود در غلات نیز اثر حفاظتبخش دارد به طوری که بالاترین میزان دریافت آن با کاهش 40 درصدی در وقوع هایپرتنشن همراه است.

اگر فشار خونتان بالاست شیر بخورید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها