دزدان خودپردازها به 37 سرقت جدید اعتراف کردند

سرقت‌های هالیوودی تحت‌تاثیر «فرار از زندان»

دزدان خودپردازهای تهران و کرج در تازه‌ترین اعترافات خود به سرقت از 22 مغازه و 15 دستگاه خودرو اعتراف کردند. سارقان که به روش هالیوودی سرقت‌های خود را انجام می‌دادند، صحنه سرقت‌ها را بازسازی کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۸۴

به گزارش جامجم، رسیدگی به این پرونده از اواخر سال گذشته و به دنبال سرقت سریالی دستگاههای خودپرداز در تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی فیلم صحنههای سرقت نشان داد، چهار عضو باند با خودروهای باربری و تیزرو به محلهای سرقت رفته و نقشهشان را اجرا میکردند.

با وقوع پنج سرقت در مدت دو ماه تیمی از کارآگاهان با دستور شهرام خسروی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 3 تهران تحقیقات برای دستگیری دزدان را آغاز کرده و ماموران در عملیاتی ضربتی دزدان را دستگیر کردند.

آغاز تحقیقات

با انتقال متهمان به دادسرا تحقیقات از آنها آغاز شد که سارقان حرفهای به سرقت پنج دستگاه خودپرداز در محلههای ونک، میرداماد، نازیآباد و ملاصدرا اعتراف کردند. در ادامه نیز مشخص شد، دزدان چند دستگاه خودپرداز را هم در کرج به همین شیوه سرقت کردند که تحقیقات برای شناسایی سرقتهای اعضای این باند در این شهر آغاز شد.

بازپرس پرونده که احتمال میداد سارقان مرتکب سرقتهای دیگری شده باشند به کارآگاهان دستور داد به بازجویی از متهمان ادامه دهند. متهمان در ابتدا منکر سرقتهای دیگر شده اما وقتی پلیس را در یک قدمی افشای راز سرقتهای خود دیدند، به سرقت از 22 مغازه و دزدیدن 15 خودرو
اعتراف کردند.

طراح این سرقتها گفت: ما بچهمحل بودیم و هرکدام سابقه سرقت داشتیم. چندی قبل باند را تشکیل داده و تصمیم گرفتیم از مغازهها سرقت کنیم. با سرقت خودروهایی مثل مزدا دوکابین و نیسان در سطح شهر پرسه میزدیم و مغازههایی را که امکان سرقت از آنجا وجود داشت، شناسایی میکردیم. با تخریب در، اجناس داخل مغازه مانند زعفران، برنج و پوشاک را سرقت کرده و از محل فرار میکردیم. گاهی عابران به کار ما اعتراض میکردند که آنها را تهدید میکردیم،
دخالت نکنند.

تغییر شیوه سرقتها

متهم درباره نقشه سرقت خودپردازها هم عنوان کرد: با اعضای باندم سریال فرار از زندان را میدیدیم و تحتتاثیر آن تصمیم گرفتیم شیوه سرقتهای خود را هالیوودی کنیم. باید سرقتهای بزرگ انجام میدادیم. باند ما تخصصی بود و هر کدام از اعضای باند در کاری تخصص داشتند. به همین خاطر به دنبال شیوه سرقتهای جدید رفتیم. با بررسی بانکها متوجه شدیم دستگاههای خودپرداز امنیت کافی را ندارند و با پیچ به زمین وصل شدهاند که سرقتشان راحت است. بعد از انتخاب شیوه جدید سرقتها، تقسیم کار کردیم. دو نفر از اعضای باند سارقان حرفهای خودروهای لوکس و رانندگان حرفهای بودند. آنها وظیفه سرقت خودروها و فرار از محلهای سرقت را به عهده گرفتند. برای سرقت خودروهای لوکس به نمایشگاهها دستبرد میزدیم. میدانستیم سوئیچ خودروها همانجاست و براحتی میتوانستیم آنها را سرقت کنیم. یک نفر از اعضای باند قویهیکل بود که او وظیفه جابهجایی خودپردازها را عهدهدار بود. بعد از هر سرقت خودروها را در محلی خلوت رها میکردیم تا ردی از ما
باقی نماند.

پس از اعتراف متهمان، با دستور بازپرس خسروی آنها به محلهای سرقت منتقل شده و صحنه دزدیهای خود را بازسازی کردند. تحقیقات از اعضای این باند برای کشف دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها