jamejamonline
بازار عمومی کد خبر: ۱۱۴۱۲۹۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷  |  ۱۵:۲۰

افزایش وزن خارج از مشکلات ظاهری که برای افراد پیش می آورد، یکی از عوامل اصلی ابتلا به انواع بیماری ها می باشد.

بهترین رژیم لاغری از نگاه طب سنتی

برای کاهش وزن طب سنتی دستورات بسیاری و همچنین رژیم لاغری مناسبی را معرفی می کند. بهترین رژیم لاغری از نگاه طب سنتی را در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

قبل از شروع باید بگیم هیچگونه راه سریع و معجزه آسایی برای لاغری وجود ندارد و باید با کمک رژیم لاغری و ورزش های مناسب به کاهش وزن با ثبات و بدون عوارض جانبی دست پیدا کنید.

بهترین رژیم لاغری از نگاه طب سنتی ، داشتن یک رژیم غذایی ‌کم‌کالری و پایبندی به آن است. روش های لاغری متنوع هستند اما نباید از هیچ‌ کدام‌شان انتظار معجزه داشته باشید، چون معمولا نمی‌توانید در یک هفته بیشتر از نیم تا یک کیلوگرم کم کنید.

با ورزش شروع کنید

اگر ورزش را شروع کردید و دچار افزایش وزن شدید، نگران نباشید و کار خود را ادامه دهید چون در حال افزایش حجم عضلات هستید. اگر سرتان حسابی شلوغ است و درگیر کارهای روزمره هستید با کارهای کوچک مثل پیاده روی برای خرید تا مرکز خرید یا بخشی از رفت و برگشت به محل کار شروع کنید.

یک روش خوب برای افزایش زمان ورزش این است که فعالیت‌های روزانه‌تان را افزایش بدهید. به‌عنوان مثال گردگیری و جارو کردن خانه باعث افزایش تحرک‌تان می‌شوند.

بیشتر پیاده‌روی‌ کنید. به‌ جای استفاده از آسانسور و پله‌ برقی، از پله‌ استفاده کنید. خودروی خود را تا حد امکان در فاصله‌ی دورتری از فروشگاه پارک کنید.

کار با تلفن همراهتان را کم کنید و به فعالیت‌های پر تحرک روی بیاورید،‌ حتی اگر این سرگرمی‌ها ورزش‌ محسوب نشوند. به‌عنوان مثال باغبانی از جمله کارهایی است که به سوزاندن کالری‌ کمک می‌کند.

ورزش های هوازی معجزه می کنند

ترکیب کردن تمرینات قدرتی با تمرینات هوازی برای حفظ سلامتی بدن مهم است. تمرینات هوازی که یکی از روش های لاغری قبل از رژیم لاغری محسوب می‌شوند، کمک‌تان می‌کنند در مدت کوتاهی وزن کم کنید، ولی تمرینات قدرتی به کاهش وزن کوتاه‌مدت کمکی نمی‌کنند، بلکه با تغییر در سوخت‌ و سازتان باعث می‌شوند به طرز موثرتری از انرژی استفاده کنید. برای کسب بهترین نتیجه، باید هم تمرینات هوازی پرفشار انجام بدهید، هم تمرینات هوازی ملایم.

مصرف کالری در سلول‌های عضلات، بیشتر از سلول‌های چربی است. این ویژگی مختص زمان فعالیت نیست، حتی در هنگام استراحت و خوابیدن هم سوخت‌ و ساز این سلول‌ها بیشتر است.

یک برنامه کامل

تنوع حرکات ورزشی به افزایش سلامتی و حفظ انگیزه‌ کمک می‌کند. وقتی یک تمرین را به‌ مدت طولانی هر روز انجام بدهید، احتمال مصدومیت‌تان افزایش می‌یابد. همچنین احتمال اینکه این تمرینات برایتان خسته‌ کننده شوند نیز بالا می‌رود و به عامل انگیزه‌ بخشی برای ادامه‌ی تمرینات نیاز خواهید داشت. بنابراین بهتر است این بار که به باشگاه می‌روید، از دستگاه‌های مختلف استفاده کنید و در برنامه‌ی ورزشی خود، تمرینات قدرتی را هم بگنجانید.

تمرینات هوازی کم‌تنش را انتخاب کنید. تمرینات هوازی ملایم مانند پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری و شنا نه‌ تنها به سوزاندن کالری‌ها کمک می‌کنند، بلکه برای سلامت قلب نیز مفیدند.

اغلب متخصصین معتقدند که انجام تمرینات قدرتی و سنگین چند برابر یک تمرین ساده اما طولانی تاثیر گذار تر خواهد بود. تمارین سنگین به پرورش عضلات شما کمک خواهد کرد و یک بدن تراشیده و جذاب را تحویل شما خواهد داد؛ همچنین ترکیب اینگونه تمارین با ورزش های هوازی اثری انفجاری در سوزاندن چربی ها خواهد داشت.

تغذیه را جدی بگیرید

در گام نخست ابتدا باید هر چه در توان دارید بگذارید و کالری مصرفی روزانه را کاهش دهید تا کم کم بدن چربی اضافی از دست بدهد. هنگامی که کاهش مصرف کالری رخ دهد، بدن شما به سراغ چربی ها می رود تا این اختلاف رخ داده در کمبود انرژی را جبران کند. و بدین ترتیب، به تدریج لاغر می شوید. بقیه ی قوانین به کنار، این یک قانون، در رأس لیست ما قرار دارد، مهم هم نیست چه نوع رژیمی می گیرید.

کربوهیدرات هرگز

در عین اینکه کنترل کالری، یک باید است، کنترل هورمونی هم تقریبا مهم است! همراه با کالری ها، هورمون ها هم نقش تعیین کننده ای در چربی سوزی دارند. هورمون های ذخیره کننده ی چربی را متوقف کنید، آنگاه می توانید توقع داشته باشید مقدار قابل توجهی از چربیی بدنتان آب شود.
ایده آل ترین راه برای کنترل این هورمون ها، این است که مصرف کربوهیدرات را تحت نظر بگیرید. چرا که کربوها محرک انسولین هستند، هورمونی که مانع از شکست چربی شده و هدایت کننده ی ذخیره ی چربی در بدن است. پس کربوهیدرات کمتری بخورید تا سطح انسولین تان متعادل بماند و تلاشتان، به چربی سوزی ختم شود.

مواد غذایی سیر کننده

اینکه شما با دریافت کمترین میزان کالری بیشترین احساس سیری را بکنید بسیار مفید خواهد بود و به شدت به سرعت کاهش وزن شما خواهد افزود. آشپزی سالم و برخی مواد غذایی با وجود داشتن میزان کم کالری احساس سیری را به شما خواهند داد که در اینجا به چتد مورد اشاره کرده ایم.

– گریپ فروت
– بلغور جو دوسر
– سیب
– تخم‌ مرغ
– زنجبیل
– مغزها
– سبزیجات سبزبرگ
– سیب‌ زمینی
– شکلات تلخ
– غذاهای تند

روش هایی برای کاهش وزن و لاغری
بادی رپ (پوشش بدن) مواد معدنی

در این روش دور تا دور بدن‌تان را با لایه‌ای از مواد معدنی می‌پوشانند و با کاهش اندازه‌ی دور کمر، بازوها و ران‌ها، لاغرتر می‌شوید. این فرایند براساس سم زدایی بدن به کمک مواد معدنی است. این کار به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید، از میزان سلولیت (چربی نزدیک سطحح پوست) بکاهید و پوست‌تان را جمع و سفت کنید. این روش لاغری دائمی نیست ولی به شما کمک می‌کند برای مدت کوتاهی لاغر شوید.

بادی رپ لیپاز: روشی برای لاغری سریع است و دو مرحله دارد. مرحله‌ی اول استفاده از آنزیم لیپاز برای حذف بافت چربی نزدیک پوست است. مرحله‌ی دوم استفاده از یک بادی رپ مواد معدنی برای جمع کردن و لطافت پوست است.

بادی رپ اروپایی: یک گزینه‌ی مناسب برای کاهش سایز و لاغری موقتی محسوب می‌شود. این روش، پوست را جمع و صاف می‌کند، از سلولیت و چین‌ خوردگی سطح پوست می‌کاهد و به کاهش وزن موقتی کمک می‌کند.

بادی رپ گرم: بادی رپ‌ هایی که براساس گرما عمل می‌کنند، موجب سم زدایی بدن و بهبود وضعیت پوست می‌شوند. گرما و ماساژی که پس از آن انجام می‌شود، به گردش خون و کاهش وزن سریع کمک می‌کند.
یک رژیم لاغری از دید طب سنتی کامل برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو

صبحانه
2 عدد تخم مرغ آب‌پز +‌قهوه یا چای‌ + 1 عدد سیب
تخم مرغ‌ها را کامل بخورید و زرده‌ها را سرخود دور نریزید.
سیب را با میوه دیگری جایگزین نکنید. سیب‌ خاصیت آنتی‌باکتریال دارد و در مقابل بیماری‌ها بیمه‌تان می‌کند.

ناهار
گوشت قرمز یا ماهی کبابی یا آب‌پز به مقدار دلخواه (زیاده روی نکنید، قرار است سیر نشوید نه اینکه تا مرز انفجار بخورید!) + سالاد فصل بدون سس مایونز + نصف لیوان آب کرفس
به جای آب کرفس نمی‌توانید کرفس بخورید.

شام

گوشت قرمز یا ماهی یا مرغ (کبابی یا آبپز) سبزیجات تازه و جوانه‌ها + چای یا قهوه + لیمو ترش تازه
تعادل بین گوشت‌ها را رعایت کنید. اگر برای ناهار گوشت‌قرمز می‌خورید، سعی کنید برای شام ماهی یا مرغ بخورید.
اگر یک شب گوشت قرمز می‌خورید، یک شب مرغ، شب سوم حتما ماهی بخورید حتی اگر ماهی دوست ندارید.
وعده‌های غذایی این رژیم را باید بدون نان بخورید.

میان وعده
1 لیوان آب گوجه فرنگی یا شیر کم‌چرب یا یک عدد موز کوچک
این میان وعده را یا در فاصله صبحانه تا ناهار بخورید، یا در فاصله ناهار تا شام.
به جای آب گوجه فرنگی نمی‌توانید خود گوجه را بخورید.
به جای موز هم میوه دیگری را جایگزین نکنید. موز هم به انقباض ماهیچه‌ای کمک می‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزایش می‌دهد.
نام این رژیم لاغری 10 روزه، رژیم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط 1000 کالری به بدنتان می‌رسد.
این رژیم فقط مخصوص 7 تا 10 روز است. تحت هیچ شرایطی بیشتر از این نگیرید.
ورزش را فراموش نکنید و اگر شرایط و یا وقتی برای ورزش ندارید روزی حداقل نیم ساعت حتما پیاده روی کنید. همانطور که دیدید در این رژیم فقط نوع مواد غذایی ذکر شده و محدودیتی برای میزان غذاها ذکر نشده اما فراموش نکنید که قرار است لاغر شوید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل: