اردیبهشت است و فصل گل‌های زیبا و رنگارنگ و شکوفا شدن درختان سیب، هلو و گیلاس؛ یعنی خلاصه بهشت است و فصل گشت و گذار در باغ و مزرعه و طبیعت. حال ما چه می‌گوییم؟ می‌گوییم اگر برنامه سفر و گشت و ‌گذاری برای خودتان ردیف نکرده‌اید، ما چند پیشنهاد هیجان‌انگیز برایتان داریم؛ یعنی بازدید از چند جشنواره اردیبهشتی و تفرج در میان باغ‌های گیلاس و مزرعه گل‌گاوزبان و گلستان گل‌های محمدی.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۲۳

به گزارش جامجم، برای تماشای بهشت گلهای محمدی که میتوانید خودتان را به کاشان برسانید و غرق در تماشا و استشمام عطر گلهای سرخ محمدی شوید و صفر تا صد مراحل گلابگیری را ببینید و کلی حظ کنید. راستی یادتان نرود تا اردیبهشت تمام نشده و هنوز بساط گل چینی بهپاست، کاشان را دریابید.

و اما یک جشنواره بنفش هم در شهرستان رودسر گیلان منتظر قدوم شماست؛ بساط این جشنواره اما فقط طی امروز 20 اردیبهشت برپاست، آنهم در مجتمع پردیس همت زیاز رحیمآباد.

علی وارسته، سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر به ایسنا گفته رودسر با تولید 50 درصد گلگاوزبان ایران نخستین تولیدکننده گلگاوزبان کشور است و جشنواره گل گاوزبان هم برای معرفی بیشتر این محصول و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان برگزار میشود.

ظاهرا وارسته نقشههایی هم برای برگزاری جشنواره دیگر محصولات رودسر از جمله فندق، برنج، گیاهان دارویی،گیاهان زینتی و... در سر دارد.

اما اگر دلتان جایی گیر کرده و هوایتان، هوای عشق است و مهر و دلدادگی، پیشنهادمان به شما قدم زدن در لابه لای درختان گیلاس و دیوانگی میان شاخههای پر از شکوفه شان است... کجا؟!... جشن شکوفههای گیلاس در روستای زشک در خراسان رضوی.

جشنواره شکوفههای گیلاس در روستای زشک هر سال بین 20 فروردین تا 20 اردیبهشت برگزار میشود؛ این یعنی اگر تابه حال به این روستای زیبای ییلاقی نرفتهاید، فقط همین امروز فرصت دارید خودتان را به بهشت شکوفههای گیلاس برسانید.

اگر خودتان را به زشک برسانید، جدای از تماشای بهشت گیلاسها، اهالی روستا با شیرینی و چای کوهی سراغتان میآیند و با اجرای مراسم شاد همراه با موسیقی محلی، چشم و گوشتان را مینوازند. بازارچه محلی و عرضه تولیدات محلی از جمله میوههای خشک و کمپوت، جوزقند (ترکیب گردو و هلو)، لواشک، آلوچه و محصولات لبنی شامل ماست چکیده و کشک خانگی هم که جای خودش را دارد.

روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و در فاصله حدود 25 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته و در شهرستان طرقبه و شاندیز واقع شده است.

علیاکبر احمدزاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرقبه و شاندیز به ایسنا گفته زشک بهترین گیلاس کشور را دارد.

وی گفته جشن شکوفههای گیلاس هم برای جذب مشتری است و هم شکرانهای است برای نعمتهایی که خداوند داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها