کد خبر: ۱۱۴۰۰۲۰

من

صبح دیروز، دوشنبه 17اردیبهشت مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری خودش را به غرفه انتشارات سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران رساند تا در مراسم رونمایی کتاب «اردوگاه اطفال» شرکت کند؛ کتابی که دومین جلد خاطرات اسارت احمد یوسفزاده محسوب میشود.

سرهنگی در این مراسم گفت: در جنگهای دفاعی مانند جنگ ما با عراق دیگر کسی جوان و پیر و زن و مرد نیست. مردم در این جنگها ناگهان همه در هر سنی که باشند سرباز میشوند و همین ناگهانی سرباز شدن آنهاست که کار دست دشمنشان میدهد. در هشت سال دفاع مقدس دشمن تلاش زیادی کرد تا جلوی این روند گرفته شود. تبلیغات زیادی کردند که بگویند ایرانیها اطفال و نوجوانهایشان را به جنگ میفرستند اما موج انسانی ایرانیها در جنگ کاری کرد که مردم تصویری تازه از خود به دنیا نشان دهند.

اسیر و رزمنده 17 ساله نمادی از دنیایی اراده و عشق است که به صحنه نبرد آمده است. رزمنده 17 ساله نه یک نوجوان که یک انسان کامل است.

بخشی از حرفهای سرهنگی اما انتقادی بود، آنجا که گفت: این متن همانند بسیاری از کتابهای خاطرات خالی از احساس نیست. احساس مانند صمغی است که این خاطرات را به هم متصل میکند و نبود آنها چیزی از متن کتاب میکاهد.

من متاسفم که تا به حال حتی یک ورق از نوع رفتار خودمان با اسرای عراقی ثبت نکردهایم. نگفتهایم که چرا از 20 هزار اسیر عراقی در کشور ما 12 هزار نفر دیگر به عراق برنگشتند و در ایران به زندگی ادامه دادند.

او

یکی از خبرهای خوب تئاتری در سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران هم این است که قرار است ساعت 15 روز پنجشنبه 20اردیبهشت، ایوب آقاخانی به غرفه نشر سیراف برود و پنج نمایشنامه جدیدش را که در این انتشاراتی منتشر شده برای دوستدارانش امضا کند. پنج کتاب تازه او «پیاده در مه»، «هفت عصر هفتم پاییز»، «اروندخون»، «زنانی که به بزها خیره شدند» و «نمایشنامههای رادیویی معاصر» نام دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها