مخالفت قطر با اعزام نیروی عربی به سوریه

پس از اظهارات صریح روسیه و سوریه مبنی بر مخالفت با هرگونه اعزام نیروی عربی به خاک سوریه، دولت قطر نیز با این تصمیم مخالفت کرد وگفت اعزام نیروهای عربی به سوریه اوضاع را دراین کشور پیچیده‌تر خواهد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از سایت شبکه الجزیره، محمد بن عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر در گفت‌وگویی که روز پنجشنبه با شبکه فرانس 24 داشت، در پاسخ به این سوال که چقدر حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا را درباره صحبت از خروج نیروهایش از سوریه باور دارد، گفت: در جریان سفر اخیری که به آمریکا داشتم، مقامات این کشور در این باره با ما صحبت کردند. این صحبت‌ها درباره ارائه ایده‌هایی در زمینه تضمین عدم بازگشت گروه‌های تندرو به سوریه بود.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۷۳

وی افزود: از بین ایدههای مطرح شده این بود که نیروهای اضافی در سوریه حضور پیدا کردند و اما این مساله هنوز در حد یک ایده است.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: ما سیاستهای خود را برای آمریکا توضیح دادیم و گفتیم هرگونه تصمیمی درباره سوریه باید در چارچوب راهحل فراگیر بحران سوریه باشد.

وی درباره جایگزینی نیروهای آمریکایی با نیروهای کشورهای عربی تاکید کرد: هر گامی که در قالب سیاست کامل حل بحران سوریه نباشد، یعنی گذار سیاسی را در قالب بیانیه ژنو1 تضمین نکند هیچ تضمینی برای دستیابی ملت سوریه به حقوقشان وجود نخواهد داشت و این اقدام معادلات را تغییر نخواهد داد.

وی با بیان اینکه اعزام نیروهای عربی به سوریه اوضاع را پیچیدهتر خواهد کرد، گفت: اضافه کردن نیروهای نظامی بیشتر مشکلی را حل نمیکند. ما خواهان راهحل سیاسی هستیم که گذار سیاسی را تضمین و جنایتکاران جنگی را مواخذه کند و ثبات را به سوریه برگرداند. محمد بن عبدالرحمن آلثانی درباره اظهارات همتای عربستانیاش که در آن از قطر خواسته بود بهای باقی ماندن نیروهای آمریکایی را در سوریه بدهد نیز گفت: چنین اظهاراتی ارزش پاسخ دادن ندارد. ما مخالف گمراه کردن افکار عربی به این شکل هستیم. مردم کشورهای عربی بسیار آگاهتر از آن هستند که آنها تصور میکنند و همه میدانند طرف صحبتهای وزیر خارجه عربستان چه کسی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها