فصل دوم [تئاتر]

متران‌پاژ سهم امسال معجونی از تئاتر

یک تئاتری دو آتیشه است نه این که به کار کردن در سینما و تلویزیون علاقه نداشته باشد، فقط از آنجا که همیشه از تئاتر بیشتر لذت برده و از نمایشنامه‌ها بیشتر از فیلمنامه‌ها لذت می‌برد، حساب تئاتر را جدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۷۵

در سینما خوششانس نبوده و کارهایش کمتر اکران و دیده شدهاند، اما در تلویزیون با معدود کارهایی که داشته، طرفدارانی برای خودش دست و پا کرده است بخصوص به خاطر روحیه متفاوت و طنز خاص خودش. مهمترین کارهای معجونی در تلویزیون سریال مسافران بود و شمعدونی. در جمع داوران مسابقه خندانندهشو در برنامه خندوانه هم حضور داشت اما معجونی را باید روی صحنه تئاتر دید و از بازیها و کارگردانیهایش لذت برد. معمولا سالی یک تئاتر کارگردانی میکند و در یک اثر هم بازی میکند. دلش نمیخواهد خیلی پرکار باشد مگر در شرایط خاص.

معجونی سال گذشته در تماشاخانه پالیز نمایشی به صحنه برد به نام «ماجرای مترانپاژ» که نوشته الکساندر وامپیلوف، نمایشنامه نویس روسی است و به گفته او به خاطر نزدیکی به فرهنگ ایرانی، نیازی به تغییرات زیادی نداشت. حالا یک بار دیگر او، این نمایش را به صحنه میبرد و باز هم قرار است رضا بهبودی یکی از بازیگران این تئاتر باشد. معجونی با رضا بهبودی و سعید چنگیزبان همکاری میکند و این دو بازیگر از اعضای ثابت کارهایش هستند.

ماجرای مترانپاژ، داستان مدیر یک هتل به نام کالوشین را روایت میکند که با یکی از مسافرانش به نام پاتاپف درگیر میشود، سپس تردید میکند پاتاپف آدم مهمی باشد و متوجه میشود او یک متران پاژ است. قرار است این نمایش از هفته دوم اردیبهشت در تئاتر شهرزاد به صحنه برود و بجز رضا بهبودی، مهتاب ثروتی هم در آن بازی خواهد کرد. ضمن اجرای قبلی همین نمایشنامه، معجونی گفته بود برایش مهم نیست تماشاگر چه چیزی از این نمایش با خودش میبرد، برایش این مهم است که تماشاگر به اتفاقات بخندد، چون وقتی مخاطب میخندد در حقیقت در حال شناسایی و مسلط شدن به موضوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها