براساس مطالعات جدید، شب‌بیداری خطر ابتلا به انواع دیابت، مشکلات روحی و حتی مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۱۴

این مطالعه نشان میدهد افرادی که شببیدار هستند، 10 درصد بیش از افراد سحرخیز در معرض خطر انواع عوامل مرگ و میر قرار دارند.

زندگی دشوار شببیدارها در دنیای سحرخیزها و ناهماهنگی بین ساعت داخلی بدن و دنیای خارجی برای این گروه از افراد باعث بروز مشکلات طولانی مدت در سلامت آنها میشود که نامنظم بودن برنامه زندگی این افراد نیز به این مشکلات دامن میزند. از جمله این مشکلات میتوان به انواع دیابت، اختلالات عصبی، روانی، گوارشی و تنفسی اشاره کرد. میزان تاثیر شببیداری ر در بروز اختلالات روحی و روانی بیشتر از دیگر اختلالات است بهطوری که افراد شببیدار تقریبا دو برابر افراد سحرخیز به این دست اختلالات مبتلا میشوند.

همچنین تحقیقات نشان میدهد احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی ـ عروقی و انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات و سینه در افراد شببیدار به مراتب بیشتر است. علاوه بر اینها، حجم ماده سفید مغز در قسمتهایی از این عضو حیاتی که با افسردگی ارتباط دارد در این افراد کمتر است که باعث میشود ارتباطات هماهنگ و تقویتی بین مناطق مختلف سیستم عصبی کمتر شود. بیشک، تغذیه سالم، ورزش و خواب کافی نکات بسیار مهمی برای سلامت بهشمار میآید. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها