معاون صدای رسانه ملی در جلسه برنامه‌ریزی محتوایی شبکه‌های رادیو، بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، توجه ویژه به شعار سال (حمایت از کالای ایرانی) و معرفی برنامه‌های شاخص شبکه‌های رادیویی را مهم ترین محورهای برنامه‌سازی رادیو در سال 97 دانست.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۳۰

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی ضمن اشاره به این که همکاران رادیو، نوروز 97 را با انرژی مضاعف آغاز کردند، خاطرنشان کرد: حضور هفت برنامه رادیویی در جشنواره نوروزی امسال شروع خوبی بود تا با ادامه این روند، سنگ بنایی برای ارتباط نزدیکتر با مخاطب داشته باشیم و ضمن استفاده از تمام ظرفیتها برای تعامل بیشتر با مخاطبان رادیو بکوشیم.

او در بخشی دیگر از سخنان خود توجه و نگاه مخاطبان را به رسانه رادیو، لازمه بهتر شنیده شدن این رسانه دانست و خاطرنشان کرد: توجه به ذائقه مخاطبان، استفاده از ظرفیت رسانهای رادیو در محیط خارج از فضای برنامه سازی و جایگاه رادیو سبب میشود با رفع شدن دغدغههای این رسانه، زمینه برای اقبال بیشتر مخاطبان نیز فراهم شود و رادیو پرفروغ تر و تأثیرگذارتر از پیش به مسیر خود ادامه دهد.

این امر یعنی استفاده از مزیتهای رقابتی رسانه رادیو که در مقایسه با دیگر رسانهها سبب موفقیت آن میشود.

شاهآبادی توجه ویژه رادیو به قشر فرهیخته و نخبگان کشور را ضروری دانست و عنوان کرد: رادیو باید تلاش کند با نگاه کارکردگرایانه، مشوقانه و امیدوارکننده، سبب جذب این گروه از مخاطبان شود و ضمن حفظ جایگاه نخبگان در این رسانه، رضایت خاطر آنان را جلب کند. همچنین گرم بودن رسانه رادیو، در دسترس بودن، رعایت عدالت و بیطرفی، توجه به حوزه طنز، موسیقی و سرگرمی برای قانع شدن هرچه بیشتر مخاطبان، پیگیری مطالبات مردم، توجه به حوزه دین، آداب شرعی و اعتقادات و... سبب جلب اعتماد مخاطبان این رسانه میشود.

او در تشریح وضع موسیقایی رادیو ادامه داد: استفاده از موسیقی مناسب و فاخر یکی از مهمترین عواملی است که میتواند اثرگذاری و نفوذ رادیو را در میان مخاطبان بالا ببرد.

شاهآبادی با اشاره به آغاز چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: یکی از مهمترین محورهای برنامهسازی رادیو در سال 97 این رویداد بزرگ و فرخنده است. بنابراین باید تلاش کنیم این مفهوم در لایه دوم اثر بنشیند، استفاده از قالبهای کوتاه و جذاب برنامهسازی متناسب با سلیقه مخاطب، تحلیل، تبیین و توصیف دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقایسه و تحلیل آن با بسیاری از مسائل و شاخصهای پیشرفت جهانی، بررسی نرخ رشد علمی کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت مناسبت‌‌های سال با حفظ ویژگی صادق بودن رسانه و .... میتواند در این زمینه حائز اهمیت باشد.

وی توجه ویژه به شعار سال در برنامههای رادیویی را که به فرمایش رهبر معظم انقلاب (حمایت از کالای ایرانی) نام نهاده شده است، یکی دیگر از مهم ترین اهداف رسانه رادیو در سال 97 عنوان و تصریح کرد: باید از ظرفیت و فرصت شعار سال برای احیای نقش رسانه رادیو استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها