خبر آمبولانس دریایی و اهمیت وجود آن در جزایر مسکونی کشورمان از جمله جزیره هرمز را که یادتان هست، چند روز پیش در همین صفحه کار کردیم و گفتیم که جزیره هرمز آمبولانس دریایی ندارد و این امر جان شهروندان بیمار آن را که نیاز به مراکز درمانی تخصصی در خارج از جزیره دارند، تهدید می‌کند. در همین راستا روز گذشته امام جمعه هرمز نیز در واکنش به مشکلات آمبولانس دریایی در جزیره هرمز و در خطبه نماز جمعه گفته بنده در این تریبون برای آخرین بار اتمام حجت می‌کنم اگر این مشکل حل نشود برخورد جدی‌تری خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۰۳

حجتالاسلام دری این هشدار را در واکنش به مشکلات به وجود آمده بهداشتی و نبود امکانات مناسب و فوت یک جوان هرمزی در اثر نرسیدن به بیمارستان بندرعباس بیان کرد و افزود: مدت زیادی است در زمینه آمبولانس دریایی مشکل داریم و بارها و بارها پیگیری شده و مکالمات تلفنی داشتیم و مسئولان وعدههایی دادهاند، اما متاسفانه هیچکدام عملی نشده و حتی حرکتی هم انجام نمیشود. وی گلایه کرد به بهانههای مختلف از تحویل آمبولانس به هرمز ممانعت میشود، اما دیگر جای هیچ بهانه و توجیهی نیست. از استاندار هرمزگان میخواهیم در اسرع وقت این مساله را پیگیری کنند، نه اینکه اتفاقی بیفتد بعد به فکر راهحل باشند. البته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان هم ساکت ننشسته و درواکنش به اینکه گفته میشود فوت جوان هرمزی به دلیل نبود آمبولانس دریایی رخ داده، گفته است: پیرو مدارک موجود، مصدوم قبل از رسیدن به درمانگاه فوت کرده و فوت وی، ارتباطی به نبود آمبولانس دریایی نداشته است.

دکتر عبدا... غریبزاده افزود: هماکنون یک آمبولانس دریایی پیشرفته که با مشارکت خیرین ساختهشده است و یک آمبولانس دریایی بهعنوان پشتیبان اقدام به اعزام بیماران واجد شرایط از جزایر هرمز، لارک و قشم میکنند.

وی با بیان اینکه خرید سه دستگاه آمبولانس دریایی پیشرفته جهت اضافه شدن به ناوگان اورژانس استان در دستور کار دانشگاه قرار دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بهمحض افتتاح آمبولانس دریایی جدید، بستن قرارداد جهت خرید سه آمبولانس دریایی پیشرفته دیگر را در دستور کار خود قرار داد و امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری به چرخه خدمت وارد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها