با انجام قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، طرفداران فوتبال از هم‌اکنون خود را برای چهار بازی هیجانی و داغ در مرحله نیمه‌نهایی آماده کرده‌اند. بازی‌های رفت این مرحله در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود که براساس قرعه‌کشی انجام شده، در روز نخست لیورپول در آنفیلد از آث.رم پذیرایی می‌کند و در روز دوم نیز بایرن مونیخ باید میزبان رئالی باشد که قصد دارد با ستارگانش سومین قهرمانی پیاپی خود را در این مسابقات به دست آورد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۹۴

بازی رم و لیورپول را باید تکرار فینال مسابقات جام باشگاههای اروپا در سال 1984 دانست که قرمزپوشان آنفیلد توانستند در ضربات پنالتی حریف خود را در استادیوم المپیکو شکست دهند. بازگشت فوقالعاده شاگردان اوزهبیو دی فرانچسکو در بازی برگشت مرحله یکچهارم نهایی مقابل بارسا با نتیجه 3 بر صفر و در حالی که بازی رفت را با نتیجه 4 بر یک شکست خورده بودند، این اطمینان را در بین طرفداران جالوروسی به وجود آورده که میتوانند در مرحله نیمهنهایی نیز مقابل قهرمان پنج دوره باشگاههای اروپا عملکرد درخشانی داشته باشند.

یکی از جذابیت‌های این بازی این است که دو تیم از لحاظ قدرت تیمی تقریبا در وضعیت یکسانی قرار دارند. خط حمله آتشین لیورپول با محوریت محمد صلاح، ستاره سابق همین تیم رم تا اینجا نشان داده که بسیار زهردار است، اما در مقابل رمی‌ها نیز با داشتن بازیکنانی همچون ادین ژکو بخوبی نشان دادند می‌توانند برای رقبای خود مشکل درست کنند. از سوی دیگر، لیورپولی‌ها خاطره خوشی از رم دارند و دو قهرمانی از پنج قهرمانی‌شان در اروپا را در این شهر جشن گرفته‌اند و امیدوارند این بار نیز شهر رم سکوی پرتاب آنها به بازی فینال در روز 26 می‌ (5 خرداد) در شهر کی‌یف باشد.

در طرف دیگر، بازی بایرن و رئال را باید بازی تکراری دو غول اروپا به حساب آورد. این دو تیم تاکنون 24بار در دیدارهای اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر یک 11 پیروزی بوده است. دیدار این دو تیم آلمانی و اسپانیایی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات سال جاری در واقع هفتمین دیدارشان در این مرحله به حساب می‌آید. آخرین دیدار این دو تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال گذشته باز می‌گردد که رئال پیروزی جنجالی در خانه بایرن به دست آورد. اخراج نادرست ویدال و به ثمر رساندن دو گل شاگردان زیدان توسط رونالدو در موقعیت آفساید، خاطره‌ای تلخ برای طرفداران باواریایی رقم زد.

در حالی که بایرن این فصل نیز براحتی قهرمانی در بوندس‌لیگا را جشن گرفت، شاگردان زیدان در فاصله 15 امتیازی از صدر قرار دارند و تنها امیدشان برای موفقیت در سال جاری، همین لیگ قهرمانان اروپاست. بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی مقابل یووه که با شکست 3 بر یک مادریدی‌ها همراه شد بخوبی نشان داد که تیم زیدان بیش از همه به رونالدو و سرخیو راموس وابسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها