سینمای ایران به ترویج اخلاق شهره است

آیین افتتاح رسمی سینما «قدس» تبریز با حضور محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، مسئولان، هنرمندان و مدیران حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۴۴

در مراسم افتتاحیه سینما قدس تبریز که در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، محسن مومنیشریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزهزاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری، محمود کاظمی مدیرعامل موسسه «بهمن سبز»، مجید مصلحی مدیرکل مجلس و استانهای حوزه، حبیب ایلبیگی قائممقام بنیاد فارابی، حبیب اسماعیلی تهیهکننده، سعیدیپور مدیر سینما آزادی و سهیل جهان بیگلری، عبدالحمید قرهداغی، سعید خندقآبادی، احسان کاوه، یزدان عشیری، غلامرضا فرجی و حیدر ایمنی از مدیران حوزه هنری حضور داشتند.

به گزارش مهر، محسن مومنیشریف در بخشی از این مراسم با تبریک فرارسیدن مبعث پیامبراکرم(ص) گفت: بازگشایی پردیس سینمایی قدس را در این روزهای مبارک و فرخنده به فال نیک میگیرم و امیدوارم این حرکت فرهنگی، موجب ارتقای فرهنگ و اخلاق در شهر تاریخی تبریز شود. پیامبر اسلام فرمودند: من برای کامل کردن مکارم اخلاقی مبعوث شدم. یکی از مهمترین ویژگیهای هنر انقلاب اسلامی تکریم و ترویج اخلاق است.

او ادامه داد: در کشورهای همسایه، سینمای ایران را به عنوان سینمایی اخلاقی و خانواده محور میشناسند و شهرت سینمای ایران به خاطر معدود فیلمهای سیاهنما و اغراقآمیزی نیست که تولید میشوند. توجه به کرامت اخلاقی و اهمیت خانواده است که فیلمهای ایرانی را جذاب و مهم
کرده است.

رئیس حوزه هنری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سالها پیش در سفری به ژاپن و شهر هیروشیما یکی از کارخانهدارهای بزرگ این کشور گفت من آرشیوی از فیلمهای ایرانی دارم و سینمای شما را دنبال میکنم. سینمای شما بدون خشونت و صحنههای غیراخلاقی مخاطب را جذب و این حال تماشاگر را خوب میکند. آقایان پرویز پرستویی، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی و سایر دوستان در این دیدار حضور داشتند و میتوانند درباره صحت صحبت من شهادت بدهند.

مومنیشریف افزود: این نکته باید مورد توجه سینماگران جوان ما هم باشد و آنها به اصالت خانواده و فرهنگ ملی و مذهبی ما در فیلمهایشان توجه کنند. حق تبریز و آذربایجان در عرصه فرهنگ و سینما بیش از این است و امیدوارم بزودی شاهد ساخت و تجهیز همه سینماهای حوزه هنری در این شهر باشیم.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تجهیز سینماهای این نهاد در سالهای اخیر گفت: طبق برنامهریزیهای انجام شده تا پایان سال 97 تعداد سالنهای فعال حوزه هنری به 120 عدد میرسد. ما سال گذشته 2000 صندلی به ناوگان سینمایی افزودیم و به امید خدا امسال در شش ماه اول سال 4000 صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه میکنیم.

سینما قدس تبریز توسط موسسه بهمن سبز بازسازی و به دو سالن تبدیل شده است. سالن یک 260 و سالن دو 195 صندلی ظرفیت دارد و کافه کتاب و کافی شاپ بخشهای دیگر این سینمای بازسازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها