صدا و سیما هر سال تلاش می‌کند با ارائه مجموعه‌های طنز در ایامی که مردم به دید‌و‌بازدید‌های نوروزی سرگرم هستند، به تلطیف فضای عمومی جامعه بپردازد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۷۳

گذشته از دو مناسبت ویژه سوگواری در ایام نوروز 97 که برنامههای رسانه ملی با حال و هوای این روزها تنظیم شد و جدول پخش برنامهها شاهد پخش سوگوارههایی متناسب با این ایام بود، اما دستاندرکاران تولید و پخش در رسانه ملی، نگاه ویژهای به ایجاد فرح و شادی در برنامههای تولیدی، سریالها و برنامههای زنده داشتند. اعلام آمار بیش از 83 درصد مخاطب برای برنامههای نوروزی نیز آنان در جلب رضایت مردم است.

به گزارش روابطعمومی رسانه ملی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهرههای سیاسی و فرهنگی، هنرمندان و ... که در ایام نوروز، فرصتی برای گفتوگو با مردم حوزههای انتخاباتی خود یافته بودند، از رضایت مخاطبان سیما از برنامههای نوروزی سیما بویژه برخی مجموعههای طنز خبر میدهند.

کاهش اعتماد مردم به شبکههای ماهوارهای

سید حسین نقویحسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انعکاس نظرات مردم و رضایت و تشکر آنها از برنامههای سیما قابلتوجه بود، میگوید: رسانه ملی با تولید و پخش برنامههای جذاب و مخاطبمحور در نوروز امسال، علاوه بر جلب رضایت و استقبال مخاطبان از برنامههای تلویزیونی باعث شد مردم به شبکههای ماهوارهای مراجعه کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: مردم در مراجعات حضوری از برنامههایی مانند «کودک شو»، «پایتخت» و «دورهمی» نام میبردند که توجه آنها را بیشتر جلب کرده بود.

کلاهقرمزی و دورهمی را با خانواده میدیدم

طیبه سیاووشی شاهعنایتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی که برحسب علاقه خانواده در ایام نوروز، مخاطب خاص برنامههای «کلاهقرمزی» و «دورهمی» بوده است، میگوید: در گفتوگو با اطرافیان و مخاطبان تلویزیون میشنیدم که در کنار برنامه «دورهمی»، سریالهای «پایتخت» و «دیواربهدیوار2» نیز با استقبال فراوان روبهرو شده است.

رئیس کمیته زنان، خانواده، تربیتبدنی و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برنامههای طنز و سرگرمی تلویزیونی مخاطب بیشتری دارند و مباحث جدی و سخنرانیهای طولانی، برای مخاطب جذاب نیست و تصریح میکند رسانه باید به سمت تولید برنامههای کوتاه و جذاب برود.

«پایتخت5» و «مردان آهنین» را دنبال میکردم

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان که در ایام نوروز مخاطب برنامهها و زیرنویسهای خبری درباره مسائل مختلف داخلی و بینالملل بوده است، درباره برنامههای نوروزی رسانه ملی میگوید: سریالهای پایتخت5 و «دیواربهدیوار2» و مردان آهنین را بهطور کامل دیدهام و به نظرم در مجموع برنامههای خوبی بودند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلـس شــورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن میزان مخاطبان برنامههای نوروزی رسانه ملی در سال 97 خاطرنشان میکند: درمجموع، برنامههای جذاب و متنوعی از رسانه ملی پخش شد و جای قدردانی دارد.

تلاشی که شایسته قدردانی است

محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمار بالای 83 درصد از مخاطب برنامههای نوروزی تلویزیون بیسابقه است، گفت: هر چه بتوانیم صداوسیما را تقویت و مردم را از شبکههای ماهوارهای دور کنیم، خدمت شایانی به کشور کردهایم و در این زمینه، تلاشهای مدیران و کارکنان رسانه ملی جای تشکر دارد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه صداوسیما در ایام نوروز موفق عمل کرده است و بهعنوان نماینده ملت ایران از تمام کارکنان و دستاندرکاران رسانهملی تشکر میکنم، ابراز امیدواری کرد که صداوسیما در ادامه مسیر، روزبهروز برنامههایش پربارتر و پرمخاطبتر باشد.

تلویزیون عزم خوبی برای جذب مخاطب دارد

سید ابوالفضل موسویبیدکی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز میگوید: اعلام آمار 4/83 درصدی مخاطبان برنامههای نوروزی تلویزیون، جای بسی خوشحالی دارد و این موضوع نشاندهنده عزم جدی رسانه ملی برای جذب مخاطبان و توجه به نیازهای آنهاست. وی میگوید: در نوروز امسال برخی برنامههای سیما را مشاهده و احساس کردم این رسانه تلاش خوبی برای اغنای مخاطبان خود در پیش گرفته است.

مردم از برنامههای نوروزی رضایت داشتند

هدایتالله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک نیز با بیان اینکه رسانهملی به دلیل تنوع تولیدات و برنامههای جذاب، جایگاه ویژهای در بین مخاطبان داخلی دارد، میگوید: در ایام نوروز، مردم حوزه انتخابیه من، از برنامههای صداوسیما تعریف میکردند و باید از مسئولان و تمام دستاندرکاران شبکههای استانی که برنامههای متنوعی در ایام نوروز تهیه کردند این تشکر کنم.

تلویزیون برای مخاطب جذابیت ایجاد میکند

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیسجمهور در حقوق شهروندی که معتقد است مردم در ایام نوروز فرصت بیشتری دارند و بالطبع مخاطب برنامههای خاص تلویزیون هستند، میگوید: نوروز امسال، تنوع برنامهها و سریالها سبب شد تا مخاطبان بیشتری جذب رسانه ملی شوند .

وی که خود مخاطب ویژه سریال «پایتخت» در ایام نوروز بوده است، میگوید: متأسفانه بخشهایی از این سریال، با شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، متناسب نبود ولی در مجموع، اثری مناسب برای جذب مخاطب محسوب میشود.

«ایرانگرد» و «پایتخت» را بیشتر پسندیدم

مهدی فضائلی، تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه نوروز امسال، سیما در جذب مخاطبان موفق عمل کرد و برنامههای متنوعی را در بخشهای مختلف سریال و مستند برای مخاطبان خود تدارک دید، میگوید: پخش سریالهای متنوع مانند «پایتخت» و همچنین مستند «ایرانگرد» از جمله نقاط قوت تلویزیون در ایام نوروز محسوب میشود .

وی از فیلمهای سینمایی نیز ابراز رضایت میکند و معتقد است نوروز امسال، جدول پخش شبکهها متنوع و جذاب بود.

رسانه ملی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

حجتالاسلام محمدرضا زائری هم که در ایام نوروز مخاطب سریال «پایتخت»، مستند «ایرانگرد»، برنامههای «کاردانها» و «هفت روز و هفت ساعت» بوده است نیز در این زمینه میگوید: خوشبختانه نوروز امسال، موفقیت رسانه ملی در شبکههای تلویزیونی مشهود بود و مخاطب زیادی را جذب تلویزیون کرد. این فعال فرهنگی تصریح کرد: صداوسیما با این شیوه، تهدیدها و رقابتهای تنگاتنگ و فشرده با سایر رسانهها را به فرصت تبدیل کرده است و رقم بالای مخاطب در نوروز امسال نشان داد تولید محتوای جذاب و سرگرمکننده میتواند مخاطب را حفظ کند.

پایتخت؛ مجموعهای مفرح برای خانوادهها

سعید ابوطالب از برنامهسازان رسانه ملی که امسال تولید مسابقه هفت روز و هفت ساعت را برای نوروز بر عهده داشت، جسته گریخته بیننده برخی برنامههای صداوسیما، از جمله برخی قسمتهای مجموعه تلویزیونی پایتخت بوده است. او در خصوص این سریال میگوید: سریال پایتخت، هم از نظر محتوا و هم از نظر شکل و قالب خوب و جذاب است. این سریال، مجموعهای مفرح برای خانوادههاست، بهویژه در قسمتهایی که طبق روال به خانواده معمولی در شهرشان میپردازد و موقعیتهای درخشانی پدید میآورد.

این مستندساز بنام سازمان معتقد است که برند سریالی مانند پایتخت نباید در مواقعی که داستان ظرفیت فیلمی داستانی دارد خرج شود، اما در مجموع این سریال در تمام فصلهایش توانسته بخوبی نظر مخاطبان را جلب کند و امسال نیز به این توفیق دست یافت.

دورهمی و ایرانگرد

جواد افشار که اخیرا سریال «آنام» را به کارگردانی او از شبکه سه شاهد بودهایم نیز از مجموع برنامههای نوروزی سازمان رضایت دارد و از طرفداران سریال پایتخت است. او میگوید: وجود محسن تنابنده و سیروس مقدم در کنار یکدیگر به همراه دیگر عوامل حرفهای این سریال موجب توفیق سریال پایتخت و اقبال مخاطبان به آن شده است.

افشار همچنین از برنامه دورهمی در ایام نوروز نیز یاد میکند و حضور مجری توانمندی چون مهران مدیری را در این برنامه عاملی مهم برای جلب نظر مخاطبان رسانه ملی میداند.

مستند ایرانگرد نیز برنامهای است که افشار از آن یاد میکند و آن را در معرفی جاذبههای طبیعی کشورمان موفق میداند. او در مجموع معتقد است رسانه ملی برای نوروز امسال خوراک خوبی برای مخاطبانش تدارک دیده بود که موجب رضایت آنها شد.

کار خوب شبکه دو با کلاهقرمزی

محمدحسین لطیفی از فیلمسازان کشور که سال گذشته مجموعه موفق «پادری» را روی آنتن داشت، از تلاش همکارانش در ارائه برنامههای جذاب به مخاطبان سیما سخن میگوید و قبل از هرچیز از پخش مجموعه کلاه قرمزی از شبکه دو تعریف میکند. او معتقد است برای مناسبتهایی چون نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامهریزی درست حرف اول را میزند و فقدان این عامل مهم میتواند به تلاش همه دستاندرکاران برنامهسازی برای جلب رضایت مخاطبانشان لطمه بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها