مایکروسافت قصد دارد در چهار سال آینده، پنج میلیارد دلار (حدود 25هزار میلیارد تومان) در حوزه اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری کند. به گزارش ایسنا و به نقل از وبگاه مایکروسافت بلاگ، براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت مایکروسافت اعلام کرده که تصمیم گرفته آینده فناوری‌های خود را در بخش اینترنت اشیا دیده و برای آن سرمایه‌گذاری کند. به این ترتیب، این غول فناوری آمریکایی قصد دارد در چهار سال آینده، بیش از پنج میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۸۶

پیشتر هم مایکروسافت گفته بود بر این باور است که بهکارگیری اینترنت اشیا در کشورهای جهان باید تسهیل شده و برای استفاده عموم مردم امکانپذیر شود. اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیای مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و براساس قراردادهای استانداردشدهای با یکدیگر در ارتباطند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیا و دستگاهها، امروزه در کشورهای توسعهیافتهای همچون کرهجنوبی در سیستمهای اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

راشمی میسرا، مدیر بخش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در شرکت مایکروسافت قبلا در مصاحبهای عنوان کرده بود با اینکه اینترنت اشیا هنوز در کشورهای بسیاری مورد توجه قرار نگرفته ، اما باید از این پس با تلاش غولهای فناوری همچون مایکروسافت، این امر برای کاربران و شهروندان جهان تسهیل شود تا همه بتوانند در هر کسب و کاری که لازم دارند، از آن استفاده کنند که این موضوع مسلتزم تلاش دولتها و شهرداریهاست ولی به تحولات و پیشرفتهای عظیمی در کشورها منجر خواهد شد.

مایکروسافت همچنین اعتقاد دارد پیادهسازی و به کارگیری اینترنت اشیا باید ساده باشد و اتصال وسایل، انجام تنظیمات و استفاده از امکانات آن باید برای همه افراد امکانپذیر شود. اینترنت اشیا در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفهجویی میشود که به تبع آن در حوزههای مربوط به انرژی نیز صرفهجویی اتفاق میافتد. این فناوری میتواند در ساختمانها و مجتمعهای بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی در کنترل سیستمهای هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و... مورد استفاده قرار بگیرد.

مایکروسافت با هدف کاهش اتکا به سیستم عامل ویندوز و تمرکز روی سرویسهای مدرن «ابر هوشمند و لبه هوشمند» قصد دارد رویکرد جدیدی را در قبال اینترنت اشیا اتخاذ کند. بنابراین میتوان به جرات گفت از آنجا که مایکروسافت آینده خود و فعالیتهای شرکتش را مبنی بر اینترنت اشیا میداند، یکی از بزرگترین و نخستین پیشگامان در این عرصه محسوب خواهد شد. مدیرعامل مایکروسافت پیشتر درحین معرفی زیستبوم اینترنت اشیای این شرکت در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC 2018 بارسلون گفته بود بر اساس برآوردهای برخی پژوهشها تا سال 1399/2020 میلادی، یعنی دو سال آینده در هر ساعت بیش از یک میلیارد دستگاهی که به اینترنت اشیا مجهز است به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها