احتمالا اغلب ما در خانه‌هایمان و بخصوص در ورودی خانه با چیزی به نام پادری مواجه هستیم و برای خرید آن هزینه‌ای را متحمل می‌شویم. در ستون کاردستی این هفته به شما آموزش می‌دهیم که با پارچه جین یا پوشاک جینی که در خانه دارید و دیگر استفاده نمی‌کنید یک پادری مقاوم و متفاوت درست کنید.
کد خبر: ۱۱۳۲۹۶۸

برای شروع چند طرح لی در رنگهای مختلف آبی انتخاب کنید. یک شش ضلعی در اندازه مورد علاقه روی یک کاغذ بکشید و برش دهید. اگر کمی ابزار خیاطی داشته باشید کار راحتتر میشود. صابون خیاطی برای کشیدن طرح روی پارچه، خطکش، نخ و سوزن و کاتر یا قیچی خیاطی تیز که براحتی پارچه را ببرد.

در مرحله اول طرح شش ضلعی را روی پارچه قرار داده و شکل آن را روی پارچه بکشید سپس با کاتر آن را با دقت ببرید.

بسته به میزان فضای مورد نظرتان برای قرار دادن پادری چندین یا چند ده شش ضلعی یکدست نیاز دارید. مطابق شکل شش ضلعیها را در ردیفهای مختلف قرار دهید. در مرحله بعد باید ضلعهای این شش ضلعی را به یکدیگر بدوزید. برای اینکار ابتدا نقاطی که باید به هم دوخته شوند را با سوزن ته گرد به هم متصل کنید. دقت داشته باشید که به میزان یکسان از هر ضلع شش ضلعی، زیر دوخته شود تا در شکل نهایی آن اختلالی ایجاد نشود. در مرحله بعد باید برای آن آستر بدوزید. مرحله آخر دوختن پادری به آستر است. میتوانید چند میلیمتر از کنارههای پادری را روی پارچه زیر آن قرار داده و بدوزید که دور تا دور کار دوختی زیبا و مرتب داشته باشد.

مرتضی شیرازی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها