معاون اول قوه قضاییه، مبارزه همه‌جانبه با مفاسد بویژه مفاسد در دستگاه حکومتی از جمله دستگاه قضا را یکی از اولویت‌های این دستگاه عنوان کرد و گفت: برخی می‌گویند با دانه‌درشت‌ها برخورد نمی‌کنید؛ می‌گوییم شما پرونده‌هایی را که بویژه در این چند سال اخیر بررسی شده‌اند، ببینید که چه کسانی با چه حدی مجازات شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۸۹

به گزارش تسنیم، غلامحسین محسنیاژهای در نشست خبری در اصفهان با بیان این که معتقدم باید در آن مواردی که قانون اجازه میدهد، دادگاهها را علنی برگزار کنیم، گفت: امیرمنصور آریا، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، بقایی و برادر معاون اول رئیسجمهور از جمله دانه درشتهایی هستند که دستگاه قضایی با آنها برخورد کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: برخیها از طولانی شدن پروندههای برخی از این افراد، گلایه میکنند ولی باید بدانید این افراد به صورت پیچیده کارهایی را انجام میدهند و رسیدگی به پروندههای آنها نیز زمانبر است.

وی با اشاره به برخی مشکلات در اصفهان به دلیل کمبود آب گفت: امروز تعدادی از مردم استان اصفهان با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم میکنند و در جلسهای که هفته گذشته سران قوا تشکیل دادند به این مساله نیز پرداختند و باید دید چه اقدام عاجل و مؤثری را در این مساله میتوان انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشاورزان مسالهای دارند و آن بیآبی است و بحث دیگر آنها مرتبط با نحوه توزیع آب است، مسئولان در مقام رفع هستند و باید گفت در نحوه مدیریت و توزیع آب کمکاریهایی شده است. مردم استان و شرق اصفهان متدین و انقلابی و بخشی از آنها خانواده شهدا هستند، حتماً اجازه نخواهند داد آدمهایی بینشان نفوذ کنند که بخواهند برای خود کلاهی بدوزند و خوراک برای رسانههای بیگانه فراهم کنند، در حال حاضر کسی از کشاورزان در بازداشت نیست.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسشی درباره فضاسازیای که توسط رئیس دولت نهم و دهم و یارانش انجام میگیرد، توضیح داد: یک بخشی از کاری که امروز انجام میشود صد درصد همراهی با دشمن است. وارد اینکه آن را با چه نیتی انجام میدهند، نمیشوم اما باید گفت عمل آنها با عمل شیطان بزرگ و اسرائیل یکی است. آنها بهدنبال تخریب و تضعیف قوه قضاییه هستند تا نتواند با فساد مبارزه کند. مقداری بهدنبال مطرحکردن خود هستند تا از رسیدگی به مفاسد و جرایم خود جلوگیری کنند.

وی گفت: در تیرماه 96، در نماز جمعه تهران صحبتی کردم، عرض من این بود که پیشبینی من این است در ماههای آینده فشار بر قوه قضاییه زیاد خواهد شد، از الان بهدنبال کندکردن تیغ قوه قضاییه و بدنام کردن آن نزد مردم هستند. اغتشاشات دیماه را دیدید، اگر قوه قضاییه و سیستم اطلاعاتی ما قوی نبود و مردم در صحنه نمیآمدند این اغتشاشات میتوانست چالش جدی برای کشور ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها