آیین گرامیداشت سی‌امین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه صبح دیروز با حضور شمار زیادی از شخصیت‌های داخلی و خارجی و آسیب‌دیدگان و خانواده‌های قربانیان این فاجعه در شهر حلبچه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۵۸

مهدی علاق، دبیر هیات دولت و نماینده حیدر العبادی نخستوزیر عراق در آغاز این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت به خانوادههای قربانیان از همه گروهها و شخصیتها خواست این یادبود را به عنوان سرآغازی برای برادری، آبادانی و عمران در عراق تلقی کنند. وی در ادامه گفت: کسانی که دیروز روی اجساد قربانیان حلبچه رقص و پایکوبی میکردند امروز درسرزمین پهناور عراق جایی ندارند. فرماندار حلبچه نیز در سخنانی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، خواهان تلاش دولت عراق برای تصویب حلبچه به عنوان یک استان مستقل شد. در همین مراسم، نماینده تشکیلات اقلیم کردستان عراق با قرائت بیانیهای از دولت مرکزی عراق خواست برای پرداخت خسارت به قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه اقدام کند. در ادامه این مراسم هیاتها و شخصیتهای حاضر در مراسم با گذاشتن دسته گل روی مزار شهدا نسبت به قربانیان این فاجعه انسانی بزرگ ادای احترام کردند.

حزب بعث حاکم بر عراق در سال 1989 میلادی با بمباران شیمیایی حلبچه و خلق فاجعه انسانی بزرگ بیش از 5000 نفر را شهید و ده هزار تن دیگر را مجروح کرد. / ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها