در سی و ششمین دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر بخش جدیدی با عنوان «زنگ هفتم» ویژه دانش‌آموزان در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۸۱

به گزارش جامجم، بخش «زنگ هفتم» به بخشهای جشنواره جهانی فیلم فجر اضافه شد که در این بخش هفت فیلم متناسب با سن دانشآموزان ایرانی به نمایش درمیآید.

فیلمهای این بخش با مشارکت و همکاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران از تاریخ 28 فروردین تا پنجم اردیبهشت 97 در پردیسهای سینمایی چند نقطه از شهر تهران نمایش داده خواهد شد.

برای بخش «زنگ هفتم» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر هفت فیلم ایرانی و خارجی درنظر گرفته شده و مدارس با انجام هماهنگیهای لازم با دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم فجر، میتوانند فرصت استفاده دانشآموزان از این بخش را فراهم کنند.

همچنین با توجه به برنامهریزیهای انجام شده خانوادهها و علاقهمندان به سینما هم میتوانند در طرح «زنگ هفتم» شرکت کرده و فیلمها را تماشا کنند.

فیلمهای خارجی حاضر در این بخش دوبله فارسی هستند تا دانشآموزان بتوانند ارتباط بهتری با آنها برقرار کنند. قبل از نمایش هر فیلم نیز یک کارشناس سینما در مورد موضوع و داستان آن برای دانشآموزان صحبت خواهد کرد و دانش آموزان با اسلوب اولیه نقد فیلم آشنا میشوند و میتوانند با نگارش و ارسال نقدهای خود به دبیرخانه در رقابت برای دریافت جوایز متعدد بهترین نگارش نقد شرکت کنند.

معرفی جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر در میان دانشآموزان و نوجوانان به عنوان مخاطبان بالقوه این رویداد، اعتلای آگاهیهای عمومی و تخصصی دانشآموزان از طریق نمایش آثار ارزشمند سینمایی در زمینههای اخلاقی و تربیتی و همچنین ارتقای سطح سلیقه و تقویت توان تحلیل آثار هنری، از اهداف بخش زنگ هفتم سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر است. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا هفتم اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها