در سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا از سامانه همراه آنلاین ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی که در اختیار ماموران راهور قرار خواهد گرفت رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۱۸

به گزارش جامجم، این سامانه امکان ثبت جرائم رانندگی به شکل مکانیزه را در اختیار ماموران قرار میدهد؛ همچنین پیشبینی لازم برای امنیت آن اتخاذ شده و کاربر با شناسه کاربری و رمز مختص به خود امکان ورود به این سامانه را پیدا میکند.

امکان ثبت پلاک خودروهای متخلف و همچنین استعلام آنلاین جریمه و نمره منفی پلاک از دیگر ویژگیهای این سامانه است. رئیسپلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از شمارهگذاری 4/1 میلیون خودرو و 80 هزار موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

سردار تقی مهری در این همایش با بیان اینکه امسال نزدیک به یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو شمارهگذاری شده است، گفت: نزدیک به 21 میلیون دستگاه خودرو در حال تردد در کل کشور است. همچنین 5/11 میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور در حال تردد است که 80 هزار دستگاه آن امسال شمارهگذاری شده است. سردار مهری با بیان اینکه تاکنون حدود 40 میلیون گواهینامه رانندگی از سوی پلیس صادر شده است، افزود: از این تعداد بیش از دو میلیون گواهینامه جدید در سال جاری صادر شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دو ماه گذشته شاهد رشد خفیف در تصادفات و جانباختگان بودیم، ادامه داد: به طور تقریبی قربانیان این دو ماه نسبت به مشابه سال قبل 40 نفر افزایش داشته است. رئیسپلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه در آستانه نوروز 97 پلیس با تمام توان به صحنه آمده است، گفت: امیدواریم با برنامهریزیهای انجام شده نظم را برقرار کنیم و با تدابیر فرماندهی ناجا 5000 نیروی کمکی و 1200 دستگاه خودرو از سایر بخشهای پلیس به کمک پلیس راهور میآیند و امیدواریم بتوانیم آرامش بهاری را برای مردم فراهم کنیم.

وی به استانهای موفق و برتر در حوزه راهنمایی و رانندگی و همچنین استانهایی که در چهار سال متوالی موفق به کاهش آمار جانباختگان حوادث رانندگی شدهاند، اشاره کرد و افزود: سه استان خوزستان، قم و البرز جزو استانهای موفق برتر بودهاند و استانهای هرمزگان و زنجان نیز در چهار سال متوالی موفق به کاهش حوادث شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها