امروز مردم کوبا برای تعیین 605 عضو مجلس ملی، پای صندوق‌های رای می‌روند. این یک روند انتخاباتی بدون شگفتی است، زیرا به تعداد نامزدها کرسی وجود دارد، اما یکی از آنها ماه آوریل به عنوان رئیس‌جمهور کوبا جانشین رائول کاسترو خواهد شد و این می‌تواند اولین تغییر نسل رهبری در حکومت کمونیستی هاوانا را رقم بزند.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۴۴

به گزارش خبرگزاری آسیا، برای اولین بار در حدود 60 سال، پس از دوره برادران کاسترو، ریاست جمهوری کوبا به شخصی میرسد که در انقلاب 1959 نجنگیده است. نام او 19 آوریل مصادف با پنجاه و هفتمین سالروز حمله ناکام تحت امر سیا به خلیج خوکها که اولین شکست امپریالیسم یانکیها در آمریکای لاتین است، اعلام خواهد شد . رائول کاستروی 86 ساله رسما در سال 2008 با گذراندن دو سال رهبری موقت در پی بیماری برادرش فیدل به ریاستجمهوری رسید. فیدل کاسترو از زمان تسخیر قدرت در دوره انقلاب، قدرت را در دست داشت و سرانجام در 2016 درگذشت.

بیش از هشت میلیون کوبایی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. فهرست نامزدها توسط تنها حزب این کشور، حزب کمونیست ارزیابی شده است. نامزدها از حزب کمونیست کوبا هستند یا به اتحادیههای تجاری یا دانشجویی تعلق دارند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها