پری صابری، کارگردان تئاتر، نمایشنامه‌نویس و نویسنده رمان است. او که بیشتر در عرصه تئاتر فعال بوده است، آثاری را برگرفته از زندگی شاعران و بزرگان ادبی ایران نوشته و روی صحنه برده است. صابری از کارگردانان موفق تئاتر ایران است. با وجودی که هنر تئاتر مخاطب محدودی دارد، آثار او همیشه مورد توجه دوستداران تئاتر قرار می‌گیرد و سالن‌هایی که آثار او را به نمایش می‌گذارند همیشه مملو از جمعیت است؛ اگرچه در رسانه‌ها کمتر نامی از او دیده و شنیده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۵۶

از جمله آثار ارزنده او میتوان به «من به باغ عرفان» درباره زندگی سهراب سپهری، «هفت شهر عشق» با الهام از عطار نیشابوری، «بیژن و منیژه» و «رستم و سهراب» برگرفته از شاهنامه فردوسی، «شمس پرنده» دیدار شمس تبریزی و مولوی، «باغ دلگشا» درباره زندگی سعدی و ... اشاره کرد. او این بار و در تازهترین اثرش سراغ کوروش رفته است و این اثر قرار است فروردین سال آینده در تالار وحدت اجرا شود. «کوروش» برای اولین بار در تاریخ نمایشی جهان به کوشش پری صابری پس از سالها تحقیق نوشته شده و بزودی در تالار وحدت روی صحنه میرود.

در حالی دستاندرکاران این نمایش اعلام کردند که فروش اینترنتی بلیت این نمایش از یکشنبه 20 اسفند 1396 از طریق سایت تیوال آغاز میشود که قرار است، اطلاعات تکمیلی و عوامل این اثر ملی بزودی اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها