پس از گذشت چند ماه از دستگیری عاملان حفر تونل 1.5 کیلومتری در عمق 10 متری اطراف میدان محمدیه (اعدام) بازپرس پرونده در گفتگو با جام جم از به سرقت رفتن گنج از سوی متهمان پیش از دستگیری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۰

به گزارش جام جم ، روز 8 مردادماه امسال و به دنبال تماس ساکنان یکی از محله های اطراف میدان اعدام با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر فعالیت مشکوک چند نفر در یک ملک مسکونی از 2 ماه قبل و خروج خاک از خانه ، ماموران کلانتری 116 مولوی با عزیمت به محل و بررسی موضوع متوجه شدند ، چند نفر با خرید یک ملک و با استفاده از دستگاه های پیشرفته گنج یاب اقدام به حفر تونلی به عمق 10 متر و طول 1.5 کیلومتر کرده اند.

دستور قضایی

با گزارش موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 12 دستور دستگیری عاملان حفاری صادر و ماموران در یک اقدام ضربتی 7 نفر از اعضای باند حفاران را به همراه ابزار و وسایل مربوط به حفاری دستگیر کردند. در بررسی و تحقیق معلوم شد ، متهمان از 2 ماه پیش با استفاده از تجهیزات مدرن خود براحتی اقدام به حفاری در زیرزمین کرده و با تعبیه روشنایی و هوارسانی مبادرت به جستجوی گنج کرده اند. این گزارش حاکی است علاوه بر دستگیری متهمان و کشف وسایل مربوط ، چند قطعه سفال مربوط به دوران قاجار که در اختیار متهمان بود و ظاهرا از این سفال ها برای آب رسانی در این دوره تاریخی استفاده می شده کشف و ضبط شد.

گنج به سرقت رفته

با انتقال هر دو متهم به دادسرای ناحیه 12 بازپرس شاملو تحقیق از آنها را آغاز و با صدور قرار قانونی متهمان را روانه زندان کرد. این گزارش حاکی است ، پس از گذشت چند ماه از کشف این تونل در یکی از شلوغ ترین مراکز تهران ، بازپرس پرونده با صدور کیفرخواست برای متهمان ، پرونده اتهامی آنها را به دادگاه ارسال کرد. بازپرس شاملو روز گذشته با اشاره به این پرونده ابعاد تازه ای از ماجرای تونل میدان اعدام را در گفتگو با جام جم فاش کرد. بازپرس شاملو در این ارتباط گفت : ابتدا باید تاسف خود را از این مساله اعلام کنم که چگونه ممکن است افرادی به مدت 2 ماه اقدام به حفر تونل در زیر شهر تهران ، آن هم در منطقه ای که جغرافیای خاص خود را دارد نموده و هیچیک از مسوولان امنیتی متوجه آن نشده باشند. وی افزود: تحقیقات و بررسی های اولیه این نگرش را برای من به عنوان بازپرس پرونده فراهم کرده است که حفاران قبل از دستگیری گنجی را که در پی کشف آن بوده اند ، پیدا کرده اند و آن را از محل خارج کرده بودند اما در طول تحقیقات هیچگاه حاضر به اقرار در ارتباط با این موضوع نشدند. شاملو که در حال حاضر بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران است در ادامه گفت : اعضای باند حفاران غیرمجاز بسیار حرفه ای عمل کرده بودند و نوع دستگاه هایی که آنها برای حفاری و پیدا کردن گنج استفاده می کردند ، بسیار پیشرفته است.

توقیف اموال

بازپرس جنایی افزود: متهمان با نقشه گنجی که در اختیار داشته اند از 2 منطقه حفاری های خود را آغاز کرده و در ادامه با رها کردن یک منطقه ، ادامه فعالیت خود را از خانه ای که خریداری کرده بودند ادامه داده بودند و قطعا نتیجه لازم را نیز گرفته بودند زیرا صرف این هزینه سنگین قطعا با برنامه ریزی صورت گرفته بود. شاملو تصریح کرد ، با صدور کیفرخواست برای اعضای باند حفاران غیرمجاز ، دستور توقیف و مصادره ملک خریداری شده و دیگر تجهیزات صادر و 2 قلم کالای کشف شده نیز تحویل میراث فرهنگی کشور شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها