دختری که در 14 سالگی با همدستی خواهر بزرگش، شوهر وی را با خوراندن نوشیدنی مرگبار کشته و به زندان و پرداخت دیه محکوم شده بود، دیروز در دادگاه حاضر شد و ادعا کرد توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارد. این دختر که حالا خواهرش در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته، درخواست اعسار را مطرح و از قضات دادگاه کمک خواست.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۱۴

به گزارش جامجم، 15دی 93 مرد 25 سالهای به نام نیما در خانهاش در سرآسیاب ملارد به طرز مشکوکی جانسپرد. شواهد نشان میداد این مرد بعد از نوشیدن مشروب دستساز فوت شده است. پلیس به تحقیق از همسر این زن پرداخت و به اختلافهای خانوادگی آنها پی برد. وقتی پلیس در بررسی پیامکهای همسر قربانی به نام سمیرا 19 ساله به ارتباط پنهانی وی با چند مرد غریبه پی برد، زن جوان به اتهام قتل همسرش بازداشت شد.

این زن به کشتن همسرش با همدستی خواهر 14سالهاش به نام سارا اعتراف کرد.

دو خواهر در حالی پای میز محاکمه ایستادند که عامل اصلی این جنایت را مرد 25 سالهای به نام علی معرفی کردند و گفتند علی به خاطر علاقهای که به سمیرا داشت آنها را وادار به قتل نیما کرده بود. به این ترتیب سه متهم پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه دادگاه پدر مقتول که قیم دو نوه خردسالش است برای عاملان جنایت حکم قصاص خواست.

سپس در ادامه دادگاه سمیرا گفت: همسرم و خواهرم رابطه خوبی با هم نداشتند. یک روز سارا به خانهمان آمد و با او شرط بست. سارا به نیما گفت: پسری بهنام علی یک مشروب دستساز به او داده که اگر نیما آن را بخورد، در عوض یک تبلت به او میدهد. نیما قبول کرد و روز بعد سارا به داروخانه رفت و موادی خرید که خودش آن را با مشروب دستساز مخلوط کرد. وقتی سارا نوشیدنی را به نیما داد، شوهرم دچار تشنج شد و جان سپرد.

سپس سارا که در کانون اصلاح و تربیت نگهداری میشد، پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: خواهرم و علی با هم رابطه دوستانه داشتند. خواهرم از من خواست تا به دروغ به نیما بگویم یک مشروب دستساز همراه خودم آوردهام. سمیرا خودش از داروخانه خرید کرد و مرا مجبور کرد تا مواد مرگبار را با هم مخلوط کنیم و نوشیدنی مرگبار بسازیم. هنگامی که نیما میخواست نوشیدنی را بخورد من سعی کردم او را منصرف کنم که نشد.

سپس علی به اتهام معاونت در قتل روبهروی قضات ایستاد و گفت: باور کنید من هیچ دخالتی در این جنایت نداشتم و نمیدانم چرا دو خواهر پای مرا به این پرونده کشاندند.

در پایان جلسه دادگاه، هیات قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده، سمیرا را به قصاص و سارا را طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید که امتیازی ویژه برای محکومان زیر 18سال قائل شده است از قصاص معاف و وی را به پنجسال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت و پرداخت نصف دیه به خاطر مشارکت در قتل محکوم کرد. علی نیز از دست داشتن در این ماجرا تبرئه شد.

این حکم در شعبه 29 دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شده بود که با گذشت سه سال از این ماجرا، سارا نامهای به قضات دادگاه نوشت و درخواست اعسار را مطرح کرد.

دختر 17ساله دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران مقابل قاضی اصغر عبداللهی و یک قاضی مستشار حاضر شد و در حالی که اشک میریخت، گفت: خواهرم در یک قدمی چوبه دار است و قرار است بزودی اعدام شود. من نوجوانم و توان پرداخت نصف دیه را ندارم. به همین دلیل تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنید. اگر از کانون اصلاح و تربیت آزاد شوم، کار میکنم و دیه را قسطی به اولیای دم میپردازم.

در این میان پدر نیما برخاست و گفت: پدر این دختر در خرمآباد املاک زیادی دارد که میتواند آنها را بفروشد، اما سارا با دروغگویی میخواهد دادگاه را فریب دهد تا زودتر از زندان آزاد شود.

با طرح این ادعا از سوی اولیای دم هیات قضایی پرونده را با نیابت قضایی به دادگستری خرمآباد فرستاد تا درباره وضعیت مالی پدر دختر نوجوان تحقیق شود. با تکمیل تحقیقات در این زمینه قضات درباره درخواست اعسار سارا اظهار نظر میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها