وزارت دفاع آمریکا می‌گوید این کشور حقوق ماهانه ده هزار نیروی مخالف سوری را پرداخت می‌کند و می‌خواهد این تعداد را به 65 هزار نفر افزایش دهد. این درحالی است که تاکنون بارها گزارش‌های خبری مربوط به کمک‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست‌های سوریه از سوی واشنگتن در رسانه‌ها منتشر شده است. مقامات آمریکایی با پنهان کاری مدعی هستند در سوریه و عراق با تروریسم مبارزه می‌کنند اما گزارش‌هایی از این دست کاملا خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. آمریکا تصمیم دارد به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق جای پایی برای خود پیدا کرده و پایگاه‌هایی در دراز مدت تاسیس کند.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸۰

به گزارش شبکه خبری المیادین، در گزارش صادره از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است: این وزارتخانه حقوق ماهانه ده هزار نیرو از گروههای همپیمان در سوریه را پرداخت میکند و میخواهد تا پایان سال میلادی جاری این تعداد را به 65 هزار نفر افزایش دهد. در این گزارش آمده است: فرماندهی ارتش آمریکا اموالی را به گروههای مخالف سوری که با داعش میجنگند اختصاص میدهد. این اموال شامل ده هزار نیرو از نیروهای شریک ماست و حقوقشان بین 200 تا 400 دلار در ماه است.

قرار است این تعداد در سال آینده به 60 تا 65 هزار نفر برسد و 30 هزار نفر از آنها مسئولیت اجرای عملیات علیه داعش را به عهده خواهند داشت. 35 هزار نفر دیگر نیز مأموریت امنیت در مناطق آزاد شده را برعهده خواهند داشت. در گزارش پنتاگون آمده است: پنتاگون درعین حال مدعی شده است قطع حمایت از مخالفان «مورد اعتماد» احتمالا موجب قدرتگیری داعش میشود و تمامی دستاوردهای نظامی آمریکا در جنگ علیه تروریستها در سوریه را هدر میدهد. این درحالی است که روزنامه ینیشفق چاپ ترکیه در گزارشی نوشت: آمریکا دوباره گروه تروریستی داعش را برای مقابله با ترکیه روانه میدان کرده است . به نوشته این رسانه، ایالات متحده آمریکا ابتدا با تقویت نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) سعی در ممانعت از پیشروی ارتش ترکیه در عفرین داشته و در ادامه، نیروهای بهاصطلاح دموکراتیک سوریه را وارد میدان کردند اما این اقدامات کفایت نکرد و به همین دلیل بیش از 1700 تروریست داعشی را نیز به عفرین اعزام کرد. بسیاری از کارشناسان سیاسی تاکنون به داد و ستدهای پنهان بین آمریکا و گروههای تروریستی ازجمله داعش اشاره کردهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها