مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: خزان زود هنگام درختان در چند سال اخیر و افزایش بی سابقه دما در استان تبعات زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۳۳

به گزارش مهر، ستار بابایی کفاکی با اعلام اینکه بخش اعظم آلودگیها ی کشور مربوط به خودروهاست ، افزود:تغییرات اقلیم در کشور حادث شده است و تغییرات و شدت بارشها در کوتاه مدت مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است و خزان زود هنگام درختان در چند سال اخیر و افزایش بی سابقه دما در استان تبعات زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران - ساری با بیان اینکه عرصههای منابع طبیعی محل دفن زباله نیست ، گفت : دپوی زباله در جنگلها درست نیست و این در هیچ جای دنیا تعریفی نداردو این کار مخالف قانون است.بابایی با اشاره به اینکه افزایش دما و کاهش بارندگیها منجر به حذف برخی گونههای زیست محیطی خواهد شد ، اظهار کرد: باید آمادگی لازم را برای این تغییرات آب و هوایی را داشته باشیم .

مدیر کل منابع طبیعی مازندران - منطقه ساری با بیان اینکه در این استان حفظ منابع طبیعی و کشاورزی بسیار مهم است ، افزود: 70 درصد عرصههای استان عرصههای ملی بوده است ، که برای حفظ آن نیاز به اعتبارات ملی است.وی با تاکید براینکه باوجود تمامی کمبودها در جوزه تجهیزات و نیروی انسانی فعالیتها شبانه روزی انجام میشود، گفت: اطلاع رسانی و آموزشها در کاهش آتش سوزیهای عرصهها موثر خواهد بود وبسیاری از این آتش سوزیها عمدی نبوده است .

وی خاطر نشان کرد: در استان بالگردی نداریم وبرای پشتیبانی برای مهار آتش سوزیها باید از تهران صورت گیرد درحالی که پیشگیری و آموزشها مهمترین اقدامات درحفظ منابع طبیعی خواهد بود و اقدامات بازدارنده برخوردی و قضایی آخرین راه خواهد بود.بابایی از فعالیت 10 هزار همیار طبیعت در استان اشاره کردو افزود: سازمانهای مردم نهاد نیز در حفظ عرصههای جنگلی نقش موثری دارند .

مدیر کل منابع طبیعی مازندران - ساری اظهار داشت : سامانه 1504 در طول سال، حتی ایام تعطیل موضوع تخریب عرصهها را بررسی خواهدکرد و یگان حفاظت منابع طبیعی با موارد تخریب به شدت برخورد خواهد کرد.

بابایی در ادامه از وجود 794 هزار هکتار عرصه جنگلی در حوزه منطقه ساری اشاره و گفت : 423 هزار هکتار در قالب طرحهای جنگلکاری به مجریان واگذار شد ، که از ابتدای سال 96 حتی یک درخت در قالب بهره وری ودر چارچوب تجاری نشانه گذاری برای قطع نشده است .

وی افزود: 70 هزار هکتار از طرحهای جنگلکاری قبل از اجرای قانون دیگر تمدید نشده است و قراردادهای حفاظتی جنگلها در دستور کار قرار گرفته و بسته به قانون هیچ درختی برای بهره وری نشانه گذاری نشده است و فقط برا ی اجرای طرحهای عمرانی طبق قانون قطع درخت انجام میشود.

بابایی با اعلام اینکه بیشترین میزان حجم برداشتها در منطقه ساری بود است ، گفت : احیای جنگلها ، نگهداری راهها و پرورش جنگلها طبق قانون انجام میشود.

وی اظهار کرد: وجود دام در عرصههای جنگلی 2 برابر ظرفیت مراتع است و عرصههای ملی و طبیعی در حدتوان می توانند نیازهای استان را برآورده کنند که مطمئنا خلاف این باعث تخریب عرصههای ملی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها