شارون تال یگودا، مدیر واحد فیلمنامه آمازون، درباره مجموعه تلویزیونی ارباب حلقه‌ها چنین توضیح می‌دهد: «نوول سه جلدی جی آر آر تالکین حکم یک پدیده فرهنگی گرانبها را دارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵۷

این داستان توانسته تصورات چند نسل را شکل داده و سازماندهی کند. طبیعی است که دو صنعت سینما و تلویزیون نمی‌توانند نسبت به چنین پدیده‌ای بی‌تفاوت باشند. ما بسیار مفتخریم که با بازماندگان و وراث تالکین همکاری می‌کنیم و امیدواریم مجموعه‌ای که تولید می‌کنیم مورد پسند و رضایت تمام تماشاگران قرار گیرد. تلاش ما این است که با این مجموعه بتوانیم طرفداران داستان تالکین را به سفری تازه و حماسی به مرکز زمین و تاریخ گذشته ببریم.»

مدیران شبکه آمازون با قوی خواندن نسخه سینمایی پیتر جکسون، عقیده دارند نوول سه جلدی تالکین هنوز چیزهای زیادی برای اکتشاف و بررسی دارد و فیلمساز فانتزی ساز سینما نتوانسته همه آنها را در سه‌گانه‌اش به نمایش گذاشته و بررسی کند. حالا انجام این کار مهم، به دوش نسخه تازه تلویزیونی آن گذاشته شده است. منتقدان با پیش‌بینی‌های خود عقیده دارند ارباب حلقه‌های قاب کوچک، حال و هوایی شبیه مجموعه تاریخی و پربیننده «بازی تاج و تخت» خواهد داشت. این گمانه‌زنی از این روست که، همزمان با پایان پخش این مجموعه در حوالی اواخر سال آینده میلادی، تماشاگران شاهد پخش مجموعه ارباب حلقه‌ها خواهند بود. از نوول ارباب حلقه‌ها به عنوان یک اثر ادبی غنی و قوی اسم برده می‌شود که ظرفیت بالایی برای جذب تماشاگران دارد. اگر این نکته با حضور بازیگرانی قوی و صحنه‌آرایی‌های باشکوه همراه شود، حاصل کار حتما اثری تماشایی و پر‌بیننده خواهد بود. این نکته‌ای است که منتقدان تلویزیونی با یادآوری آن به مدیران آمازون، امیدوارند مورد توجه سازندگان مجموعه قرار گیرد.

این روزها مدیران آمازون کار انتخاب بازیگران اصلی مجموعه را آغاز کرده‌اند. واقعیت امر این است که تعداد این بازیگران، چندان کم هم نیست و تهیه‌کنندگان مجموعه، کار سختی را پیش رو دارند. پیش‌بینی می‌شود برای امر کارگردانی این مجموعه گران‌قیمت تاریخی، یک کارگردان واحد انتخاب شود. دو کمپانی برادران وارنر و شرکت نیولاین (که سال‌ها قبل امتیاز تولید نسخه سینمایی ارباب حلقه‌ها را از وراث تالکین خریداری کرده بودند)، در تولید نسخه تلویزیونی با آمازون همکاری می‌کنند. رقم هزینه‌های تولید ارباب حلقه‌ها اعلام نشده و منتقدان حدس می‌زنند مجموعه حداقل در شش فصل دوازده اپیزودی تهیه و تولید شود. هنوز این نسخه در مراحل ابتدایی تولید قرار دارد و زمانی برای شروع کار فیلمبرداری آن تعیین نشده است. اهل فن عقیده دارند کلید فیلمبرداری مجموعه تا قبل از شروع فصل تابستان پیش رو زده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها