نانوکامپوزیتی برای افزایش طول عمر باتری

یک شرکت نوآور در زمینه توسعه باتری‌های یون لیتیم موفق به ارائه نانوکامپوزیتی برای ساخت آند باتری یون لیتیم شده‌است که طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. به گزارش جام‌جم به نقل از ستاد ویژه فناوری نانو، این شرکت با ارائه فناوری جدیدی موفق به افزایش دو برابری طول عمر باتری‌های یون لیتیم شده‌است. این دستاورد برای شرکت‌های تولیدکننده باتری که با تقاضای افزایش عمر باتری از سوی مصرف‌کنندگان روبه رو هستند، بسیار جذاب است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۳۱

با توسعه تلفنهای هوشمند و فناوریهای مربوط به آن، مصرفکنندگان در طول یک دهه گذشته تغییر جدی در سبک زندگی خود شاهد بودهاند، بهطوری که این فناوریهای هوشمند امکان کنترل بسیاری ادوات را از راه دور فراهم کردهاند. این در حالی است که باتری به پاشنه آشیل تلفنهای همراه تبدیل شده و طول عمر و ظرفیت این باتریها هنوز رشد قابلتوجهی متناسب با نیاز کاربران نداشته است. هر چند نوآوریهایی در حوزه باتری انجام شده، اما هنوز کارایی باتریها در حد پایینی قرار دارد.

یکی از مدیران این شرکت در این مورد معتقد است چالش اصلی تمام شرکتهای درگیر در حوزه انرژی، تولید باتریهای کاراست. ما موفق شدیم با استفاده از گرافن به بهبود کارایی باتریها اقدام کنیم و در این مسیر امکان دستکاری الکتریکی باتریها در مقیاس اتمی امکانپذیر شدهاست. فناوری یون لیتیم یکی از مهمترین فناوریها برای تولید باتری است و ما از گرافن برای تقویت ساختار آند استفاده کردیم، بهطوری که این فناوری منجر به افزایش الاستیسیته و انعطافپذیری باتریها شدهاست. استفاده از گرافن موجب میشود آسیب وارد شده به آند در حین فرآیند شارژ و دشارژ به حداقل برسد. این شرکت از این دستاورد برای توسعه فناوری جدیدی استفاده خواهد کرد و با کمک گروههای مختلف فعال در حوزه انرژی فناوری باتری یون لیتیم را بهبود خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها