انقباض عضلانی (اسپاستیسیته) یکی از شایع‌ترین علل ناتوانی افراد بعد از سکته مغزی به شمار می‌رود که تزریق بوتاکس به عنوان یک روش درمانی موثر می‌تواند به کاهش آن کمک قابل توجهی کند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۴۵

دکتر شهرام اویس قرن، استادیار نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از موارد مصرف بوتاکس رفع عوارض ناشی از سکته مغزی است که میتواند شامل فلج یکطرفه بدن، اختلال در راه رفتن، ناتوانی در حرکت دست یا اختلال در تکلم و بلع باشد، میافزاید: بیمارانی که حدود دو سه ماه از بروز سکته مغزی در آنها گذشته است و دچار اینگونه عوارض شدهاند، میتوانند کاندیدای استفاده از تزریق بوتاکس باشند. البته استفاده از بوتولینوم توکسین به تنهایی اثری نخواهد داشت، زیرا بعد از سه ماه دوباره وضعیت بیمار به حالت اول برمیگردد؛ بنابراین بیماران سکته مغزی در کنار استفاده از این روش باید به اقدامات توانبخشی مانند فیزیوتراپی و کاردرمانی به طور همزمان بپردازند .

وی ادامه داد: اگر تزریق بوتاکس با اقدامات توانبخشی همراه باشد، در حدود 30 درصد بیماران مغزی بهبود حاصل میشود؛ به عنوان مثال بیماری که بر اثر سکته نمیتواند راه برود با استفاده از این روشها میتواند با واکر یا عصا راه برود یا بیماری که نمیتواند دست خود را حرکت دهد، با این روشها میتواند از دست خود در انجام بسیاری از امور استفاده کند. / جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها