رئیس اتحادیه صنف بافندگان کارگاه‌های نساجی استان اصفهان گفت: واردات نساجی از چین و ترکیه بزرگ‌ترین ضربه را به صنعت نساجی و در همه بخش‌های پارچه، پوشاک و تریکو وارد می‌کند و این واردات بی‌رویه در قالب قاچاق و غیرقاچاق انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۸۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان: ابراهیم شیشهگر در تشریح وضعیت اقتصادی صنف بافندگان کارگاههای نساجی استان اصفهان اظهار کرد: مشکلات صنف نساجی فراوان است و این وفور باعث شده ندانیم که کدام یک از آنها را برای مردم و مسؤولان بازگو کنیم.

وی در ادامه افزود: مشکل با اداره مالیات، مشکلی است که تنها به صنف نساجی محدود نمیشود و تقریباً همه صنوف با آن درگیر هستند.

رئیس اتحادیه صنف بافندگان کارگاههای نساجی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: عقبماندگی واحدهای تولیدی از فناوری روز و فرسودگی ماشینآلات نساجی نیز دیگر مسألهای است که گریبانگیر صنف نساجی شده و عدم رفع آن در آینده مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

شیشهگر به موضوع واردات نیز اشاره داشت و گفت: واردات نساجی از چین و ترکیه بزرگترین ضربه را به صنعت نساجی و در همه بخشهای پارچه، پوشاک و تریکو وارد میکند و این واردات بیرویه در قالب قاچاق و غیرقاچاق انجام میشود.

رئیس اتحادیه صنف بافندگان کارگاههای نساجی استان اصفهان تأکید کرد: صنعت نساجی که دومین صنعت پس از نفت در ایران بود در حال فنا شدن است.

وی در پاسخ به اینکه مرجع صدور مجوز واردات مستقیم از ترکیه کیست، مطرح کرد: این مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است.شیشهگر در رابطه با عمر ماشینآلات تولیدی نساجی در کشور نیز اعلام کرد: ماشینآلات جدید موجود در بازار عمدتاً ماشینآلات 6 الی 10 سال گذشته ترکیه است که به عنوان ماشین روز در بازار عرضه میشود؛ ولی ماشینآلاتی به عمر 60 یا 70 سال گذشته نیز هنوز در ایران کار میکنند و هزینه نگهداری آنها بالاست که طبعاً این هزینهها باعث افزایش قیمت تمامشده محصولات و کاهش قدرت رقابتپذیری آن نیز میشود.

وی تصریح کرد: هر روز چند تقاضای ابطال پروانه داریم که دلیل آن عدم صرفه تولید در بسیاری از کارگاهها است و این اتفاقی ناگوار برای صنعت نساجی که بیشترین اشتغالزایی را تا کنون داشته، به شمار میرود.

رئیس اتحادیه صنف بافندگان کارگاههای نساجی استان اصفهان همچنین بیان کرد: وقتی به آمار رجوع کنیم بیشترین سهم اشتغال در صنعت به نساجی اختصاص دارد؛ در وضعیتی که ایجاد اشتغال، اولویت کشور است باید حمایت مشخصی از این صنعت صورت پذیرد.

وی یادآور شد: هزینههای حاصل از افزایش قیمت حمل و نقل، مواد اولیه، بیمه، دارایی و مشابه آن باعث شده تا رقابتپذیری کالاهای ایرانی کاهش پیدا کند و همین باعث شده تا در بازار داخل، جنس خارجی را یک سوم قیمت جنس داخلی بفروشند.

شیشهگر اظهار داشت: هندوستان و پاکستان نیز اخیراً به بازار ایران وارد شده اند و سهم مهمی
از بازار را از آن خود کردهاند.

وی در رابطه با راهکارهای موجود برای حل مشکلات صنعت نساجی اذعان کرد: کاهش هزینه تأمین مالی برای تولید، نوسازی ماشینآلات و مقابله با واردات بیرویه از جمله راهکارهایی است که باید برای انجام آن چارهای اندیشید.

رئیس اتحادیه صنف بافندگان کارگاههای نساجی استان اصفهان در پایان در مورد بازار شب عید و احتمال افزایش قیمت محصولات نساجی گفت: برنامهای برای افزایش قیمت نداریم و در شب عید قیمت اجناس اتحادیه رشدی نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها