رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون 185 گلخانه فعال در استان داریم که از ابتدای سال از این گلخانه‌ها تولید 9700 تن محصول را داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۷۷

به گزارش ایسنا «هاشم ولی پور مطلق» اظهار کرد: هماکنون 185 گلخانه فعال در استان داریم که کل سطح زیرکشت محصولات این گلخانهها 58.26 هکتار است.

وی افزود: از ابتدای سال تولید 9700 تن محصول گلخانهای را در استان داشتیم که ارزش این محصولات حدود 165 میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسانجنوبی ادامه داد: 80 درصد این محصولات خیار گلخانهای، 12 درصد گوجه فرنگی، 4 درصد فلفل و بقیه بقیه سایر محصولات را شامل میشود.

وی تصریح کرد: میزان تولیدات گلخانهای از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه حدود 7 درصد رشد داشته است.وی یادآور شد: 8 مجتمع گلخانهای در استان موجود بوده که هماکنون تنها 3 مجتمع در آن فعالیت تولیدی آغاز شده است.رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسانجنوبی تصریح کرد: تولید محصولات در این گلخانهها هماکنون با توجه به شرایط فصلی مشکل خاصی ندارد.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه در برخی ماههای سال ورود محصول از سایر استانها موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان استان میشود، تصریح کرد: مهمترین راهکارها در این خصوص شامل تشکیل تعاونیها و طبیعتاً اتحادیه استانی گلخانهداران، مدیریت تولید (شامل تنوع الگوی کشت و برنامهریزی زمانی) و ایجاد تفاهم لازم اتحادیه استانی با سازمان میادین میوه و ترهبار شهرداریهای استان در خصوص تأمین نیاز استان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا تشکیل اتحادیه در دست اقدام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها