درجریان درگیری‌های شدید اخیر در غوطه شرقی بیش از 90 غیر نظامی کشته و صدها نفر نیز مجروح شدند. ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق به پیشروی جدیدی در این منطقه دست یافت و می‌رود تا از تروریست‌ها برای خروج از این منطقه تعهد بگیرد. این درحالی است که کشورهای غربی، نظام سوریه را به خاطر کشتار غیرنظامیان در این منطقه متهم کرده و خواستار توقف درگیری‌ها هستند. دولت روسیه نیز می‌گوید در حال تدارک یک قطعنامه جدید برای امداد‌رسانی به مردم غوطه شرقی است.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۹۷

به گزارش ایسنا و به نقل از سانا، ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی دمشق به پیشروی جدیدی در محور «زریقیه» در اطراف شهرک النشابیه دست یافت. جنگندههای ارتش سوریه مقرهای وابسته به شورشیان «جیش الاسلام» در شهر دوما و مقرهایی در شهرک مسرابا را هدف قرار داد. درهمین حال منابع مخالف سوری مدعی هستند طی عملیات نظامی ارتش سوریه دهها نفر از جمله چندین زن و کودک کشته شدهاند.

درگیریها میان ارتش سوریه و شورشیان همچنان در جبهه حزرما ادامه دارد و ارتش سوریه تجهیزات سنگینی وارد اطراف غوطه شرقی کرده تا عملیات نظامی بزرگی را شروع کند. منطقه غوطه شرقی دمشق جزو مناطق کاهش تنش است. روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در نشست آستانه بر سر ایجاد این مناطق توافق کرده بودند. منابع سوری میگویند درجریان حمله گروههای مسلح به مناطق مسکونی در غوطه شرقی دمشق تاکنون 13 غیرنظامی کشته و 77 نفر نیز زخمی شدهاند.

همچنین هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به افزایش حملات سوریه و روسیه به غوطه شرقی که به ادعای برخی منابع به کشتهشدن بیش از 250 نفر طی دو روز گذشته انجامیده، ابراز نگرانی کرد.استفان دیمیستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز گفت: افزایش خشونت در غوطه شرقی احتمالا این منطقه را به حلب دوم تبدیل میکند. در همین رابطه سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه از تلاش کشورش برای تهیه پیشنویس قطعنامهای درباره غوطه شرقی دمشق خبر داد.

دریک خبر دیگر اعلام شد، مسئولان سوری با ائتلاف تروریستی «تحریر الشام» بر سر خروج شماری از افراد زخمی از شهرک شیعهنشین «فوعه» در شمال استان ادلب به توافق رسیدهاند. قرار است در ازای خروج افراد زخمی از فوعه، شماری ازتروریستهای تحریر الشام نیز از اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق خارج شوند. در راستای همین توافق، همه عناصر تروریستی از شهر الزبدانی و شهرک مضایا به سمت استان ادلب منتقل شده و همچنین شماری از افراد غیر نظامی از فوعه و کفریا خارج خواهند شد. این توافق از دیروز قرار بود به اجرا گذاشته شود.

در سوی دیگر سوریه نیز خبرهای ضدونقیضی از درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای مردمی مدافع عفرین گزارش میشود. از یکسو مقامات ترکیه میگویند نیروهای مردمی سوریه را که اخیرا به شهر عفرین اعزام شده بودند، هدف قرار دادند و از سوی دیگر بعضی مقامات دیگر ترکیه میگویند اساسا چنین نیروهایی وارد عفرین نشده بودند. آخرین خبرهای عفرین حاکی از آن است که تا کنون 175شهروند غیرنظامی سوری از آغاز تجاوز ترکیه به این منطقه کشته شدهاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها